خبرگزاری کار ایران

امام جمعه رشت:

برنامه‌های ماهواره‌ای موجب فاصله نسل امروز با کتاب است

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۴۴۹

امام جمعه رشت با اشاره به بازدید خود از دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان، اظهار کرد: نشر کتاب رونق ندارد و ماهواره‌ها، سی‌دی‌ها و برنامه‌های رنگارنگ تلویزیونی موجب فاصله انداختن نسل ما با کتاب شده است.


امام جمعه رشت با اشاره به بازدید خود از دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان، اظهار کرد: نشر کتاب رونق ندارد و ماهواره‌ها، سی‌دی‌ها و برنامه‌های رنگارنگ تلویزیونی موجب فاصله انداختن نسل ما با کتاب شده است

به گزارش ایلنا از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، اظهار کرد: عزاداری امام حسین(ع) هر سال که می‌گذرد پررونق‌تر می‌شود.

نماینده ولی فقه در گیلان گفت: علمای ما برای خرید کتاب ارزش فوق العاده‌ای قایل بودند، آیت الله مرعشی عبای خود را داد تا کتاب بخرد و بدون عبا به خانه برگشت به همین دلیل است کتابخانه ایشان مشهور شده و میلیون‌ها کتاب از جمله کتب خطی دارد.

وی خاطرنشان کرد: من خودم عاشق کتاب بودم و هستم و کتابخانه ارزشمند خودم را وقف حوزه علمیه امیزالمومنین(ع) کردم.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه با اشاره به روز رحلت علامه طباطبایی، گفت: این روز را روز کتاب و کتابخوانی نامگذاری کردند زیرا کتاب غذای روح انسان را تامین می‌کند.

قربانی افزود: شهید مطهری علامه طباطبایی را فرشته‌ای دانست که از آسمان به زمین آمده است.

وی درباره برگزاری دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان در رشت خاطرنشان کرد: نمایشگاه کتاب را به همراه برادر خوبم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بازدید و با ناشران صحبت کردم و آن‌ها گفتند که نشر کتاب رونق ندارد و ماهواره‌ها، سی‌دی‌ها و برنامه‌های رنگارنگ تلویزیونی موجب فاصله انداختن نسل ما با کتاب فاصله گرفته است، متذکر شد: اینترنت و سی‌دی جای کتاب را نمی‌گیرد و مردم از این فرصت استفاده کنند و برای خرید کتاب به نمایشگاه بروند.

شنبه ۲۴ آبان روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار و آغاز هفته کتاب است و هفته کتاب تا اول آذر ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز