خبرگزاری کار ایران

سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت خبر داد:

برگزاری نخستین آیین تجلیل از فعالان هیئت‌های مذهبی، مداحان و پیرغلامان حسینی در رشت

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۰۲۸

برگزاری نمایشگاه «با عاشوراییان» شامل عکس‌های مراسم و آیین‌های عزاداری، پوسترها، نشریات تولیدی، فیلم‌های سخنرانیو… نیز از دیگر بخش های این آیین است.

سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت از برگزاری نخستین آیین تجلیل از فعالان هیئت‌های مذهبی، مداحان و پیرغلامان حسینی خبر داد و گفت: این مراسم همزمان با اربعین حسینی در رشت برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، علیرضا قانع از برگزاری نخستین آیین تجلیل از فعالان هیئت‌های مذهبی، مداحان نونهال، نوجوان و پیرغلامان حسینی خبر داد و اظهار کرد: این آیین همزمان با دهه سوم صفر و اربعین حسینی، با هدف ارج نهادن به سال‌ها خدمتگزاری برای حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و به منظور تشویق و ترغیب هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان به خدمتگزاری در رشت برگزار می‌شود.

وی الگوسازی برای نسل جوان و نوجوان جامعه را از دیگر اهداف برپایی این مراسم ذکر کرد و گفت: برگزاری اینگونه مراسمات موجب می‌شود تا فرهنگ قدردانی و قدرشناسی از سال‌ها زحماتی که برای اقامه‌ عزای امام حسین(ع) به وسیله‌ پیشکسوتان انجام شده، در جامعه‌ نهادینه شود.

قانع از برگزاری نمایشگاه «با عاشوراییان» در زمان برگزاری این آیین خبر داد و افزود: در این نمایشگاه آثاری شامل عکس‌های مراسم و آیین‌های عزاداری، پوسترها، نشریات تولیدی، فیلم‌های سخنرانی، مداحی، نوحه‌خوانی، تعزیه، تصاویر سینه‌زنی، کلیپ‌های تولیدی هیئت‌های مذهبی و… در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه آثار برگزیده نمایشگاه «با عاشوراییان» مورد تجلیل و قدردانی قرار می‌گیرند، تصریح کرد: نگاه زیبایی‌شناسانه، توجه به هویت و باورهای دینی، آموزه‌های مذهبی و مفاهیم اخلاقی، رعایت سنت‌های حاکم بر خیمه‌ عزاداری، ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی و رفتارسازی و الگوسازی مناسب از جمله شاخص‌هایی است که در داوری آثار مورد توجه قرار می‌گیرد.

سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کلانشهر رشت خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات و آگاهی‌های بیشتر به سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت واقع در رشت، ابتدای خیابان سعدی، خانه فرهنگ و هنر مراجعه و یا با شماره تلفن ۳۳۲۶۴۶۴۰ تماس بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز