خبرگزاری کار ایران

واکنش شرکت تالک ایرانیان به خبر تعطیلی کارخانه‌اش؛

تمام خطوط تولید کارخانه با حضور کارکنان فعال است

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۶۰۲

تمامی این کارگران پیمانکاری ساخت پروژه در صورت تزریق سرمایه در گردش، به کارخانه بازگردانده خواهند شد.

مدیرعامل شرکت تالک ایرانیان گفت: با تعدادی از کارگرانی که قبل از راه اندازی خط تولید کارخانه به صورت پیمانکار خدماتی با این مجموعه همکاری می‌کردند پس از اتمام پروژه تسویه حساب شد و این موضوع هیچ ارتباطی با تعطیلی خط‌های تولید کارخانه و اخراج نیروهای تخصصی و آموزش دیده تالک ایرانیان، مانند مدیرهای فنی و کار‌شناسان تخصصی و مدیران کارخانه و تکنسین تاسیسات، مدیر فنی و بخش برق و الکتریک و کلیه کار‌شناسان و اپراتورهای ماشین الات که در ژاپن و چین آموزش دیده‌اند ندارد.

در گفتگو با خبرنگار ایلنا در رشت بیان داشت: این کارگران که حدود ۳۰ نفر هستند به‌صورت پرسنل قراردادی در زمان اجرای پروژه در جهت سرعت بخشیدن به کار در کارگاه پالت سازی شرکت مشغول به فعالیت بودند و تعدادی دیگر نیز به عنوان نگهبان پروژه و نیرو‌ها و کارگران ساختمانی کار می‌کردند که پس اتمام پروژه در ماه گذشته و بهره برداری آن توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت و پس از پرداخت تمامی حقوق و پاداش آنان در تاریخ سی‌ام مهر سال جاری با آنان تسویه حساب شد که سنوات آنان نیز طبق قانون به آنان پرداخت خواهد شد.

وی افزود: تمامی این کارگران پیمانکاری ساخت پروژه در صورت تزریق سرمایه در گردش، به کارخانه بازگردانده خواهند شد.

این فعال صنعتی گفت: دستگاه‌های این شرکت ساخت سال۲۰۱۳ بوده و تمامی امور به صورت اتوماتیکی انجام می‌شود و نیروی انسانی در آن دخالتی ندارد و در همین راستا باید افرادی با تخصص و تحصیلات مربوط و آموزش دیده در آن به فعالیت بپردازند که حدود ۶۰ نفر از این نیروهای آموزش دیده و تحصیل کرده مشغول به فعالیت هستند.

مدیر کارخانه تالک ایرانیان با بیان اینکه قرار بود با دلار هزار تومانی این کارخانه احداثشود، افزود: در هنگام ساخت پروژه با دلار چهار هزار تومانی این مجموعه احداثشد که با مشکلات فراوان و فروش تمامی داشته‌های شخصی خود این کارخانه به بهره برداری رسید.

وی تنها مشکل این شرکت را سرمایه در گردش عنوان کرد و ادامه داد: ضمن تشکر فراوان از حمایت‌های مدیر عامل بانک صنعت و معدن کشور و گیلان در جهت راه اندازی این کارخانه در سطح خاورمیانه، انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر تسهیلات سرمایه در گردش که با تاکید مقام عالی وزارت صورت پذیرفته پرداخت شود تا مشکلی در روند تولید به وجود نیاید.

مدیرعامل تالک ایرانیان با بیان اینکه حجم سرمایه در گردش این کارخانه بالاست، افزود: این کارخانه به صورت روزانه به یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان مواد اولیه نیازمند است.

وی تسهیل در اعطای سرمایه در گردش با وثیقه آسان‌تر را مورد تاکید جدی قرار داد و بیان داشت: علی رغم تمام تحریم‌های اقتصادی مواد اولیه این کارخانه از کشورهای ژاپن و آلمان وارد می‌شود که از زمان سفارش تا رسیدن به کارخانه ۶ ماه طول می‌انجامد.

این تولید کننده کشور افزود: در مراحل آزمایشی این کارخانه با توجه به زیان ده بودن آن در یک بازه زمانی دو ماهه صد میلیون قوطی تولید و همه آن‌ها نیز در شرکت‌های مورد نیاز داخلی پیش فروش شد.

وی بابیان اینکه این کارخانه نیاز به بازاریابی نداشته و می‌تواند تمام نیاز داخلی کشور با ظرفیت تولید یک میلیارد قوطی و درب آسان بازشو در سال را پوشش دهد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر شرکت‌های بزرگ داخل کشور متقاضی خرید محصولات هستند که در صورت تهیه مواد اولیه علاوه بر بازار داخل، آمادگی صادرات این محصولات و ارز آوری برای کشور نیز فراهم است.

مدیر کارخانه تالک ایرانیان افزود: با توجه به وارداتی بودن این قوطی‌ها و تحریم کشور‌ها جهت فروش این محصول به ایران، با راه اندازی این شرکت، کشور در این زمینه به خود کفایی رسید.

وی بابیان اینکه یک کارخانه ۳۰ میلیون یورویی را هرگز به خاطر تهیه مواد اولیه تعطیل نخواهد کرد، افزود: همکاری بانک صنعت و معدن همانند گذشته و پرداخت سرمایه در گردش موجب رونق این مجموعه و عدم توقف تولید خواهد شد.

وی گفت: اگر زمانی فرا برسد به خاطر نداشتن مواد اولیه و سرمایه در گردش مجبور به توقف خط تولید شویم، با فروش اموال شخصی خود کارکنان فنی و متخصص این شرکت را حفظ کرده وکسی را اخراج نخواهم کرد.

مدیر عامل تالک ایرانیان، کارکنان و پرسنل خود را سرمایه شرکتش دانست و بیان داشت: بر این باورم که ماشین آلات سرمایه نیستند، بلکه سرمایه‌های اصلی این شرکت، کارکنان زحمت کش آن هستند.

وی به پرداخت بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی کارکنان با اعضای خانواده‌شان، پرداخت به موقع حقوق و امکانات رفاهی و لوازم مصرفی و… که موجب افزایش امید و بهره وری کارکنان است اشاره کرد و گفت: با توجه به توان خود و اراده قلبی‌اش جهت کمک به پرسنل از هیچ کوششی دریغ نکرده است.

این تولید کننده ضمن تشکر و قدردانی از کارگرانی که به صورت پیمانکاری در هنگام ساخت پروژه مشغول به فعالیت بوده و در حال حاضر پس از اتمام ساخت پروژه و عدم وجود سرمایه در گردش با آنان تسویه حساب شده است خاطر نشان کرد: ان‌ها را برادران و خواهران خود می‌دانم و از تلاش‌های آنان قدردانی می‌کنم.

وی افزود: اما با توجه به اتوماتیک بودن این کارخانه نمی‌توان از وجود آنان در بخش‌های گوناگون استفاده کرد که البته در صورت تزریق تسهیلات سرمایه در گردش همه آن تعداد افرادی که با آنان تسویه حساب شده دوباره به شرکت برگشته و به نوعی مشغول به کار خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز