خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی خبر داد:

برگزاری نخستین تجمع عاشورائیان در منطقه آزاد انزلی

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۸۱۷

این تجمع روز شنبه، هفتم محرم، مطابق با دهم آبان ماه، ساعت چهار عصر در این منطقه برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از برگزاری نخستین تجمع عاشورائیان در این منطقه خبر داد.

به گزارش ایلنا از انزلی، رضا مسرور با اعلام این خبر افزود: این سازمان برای نخستین بار تجمع بزرگ عاشورائیان را روز شنبه، هفتم محرم، مطابق با دهم آبان ماه ساعت چهار عصر در این منطقه برگزار می‌کند.

وی همچنین اظهارداشت: در این مراسم هیئت‌های عزاداری از روستا‌ها و مراکز تحت پوشش منطقه آزاد انزلی به سمت فاز تجارت این منطقه حرکت و با تجمع در این مکان با مجموعه برنامه‌‌های مورد تدارک همراه خواهند شد.

مسرور درخصوص برنامه‌های تجمع عاشورائیان سازمان منطقه منطقه آزاد انزلی گفت: قرائت قرآن، سوگواری و مداحی و سخنرانی از جمله بخش‌های این مراسم است که «مجید ابراهیمی» یکی از قاریان برجسته کشور، آیاتی از کلام آسمانی وحی را قرائت خواهند کرد و کربلایی «هومن می‌ربلوک» از مداحان ارجمند نیز به مداحی و ذکر مصیبت خواهند پرداخت.

وی در ادامه افزود: ماه محرم فرصت مناسبی برای شناخت اهداف قیام امام حسین(ع) است و باید در این زمینه بصیرت عمومی افزایش یابد.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی اظهار داشت: عاشورا و قیام کربلا بهترین درس و الگو برای زندگی شرافتمندانه است و همه باید از این نهضت حسینی و عاشورایی الگو بگیرند.

وی تصریح کرد: در این ماه پر خیر و برکت، مداحان، واعظان و سخنوران باید پیام اصلی قیام امام حسین(ع) را برای مردم بازگو کرده و این مهم را برای نسل جوان به خوبی تببین کنند.

مسرور گفت: ظلم ستیزی و ایستادگی در برابر زورگویان عالم از درس‌های بزرگ و همیشگی حادثه تاریخ ساز عاشورا است.

وی در ادامه با یادآوری اینکه تمام لحظات محرم و کربلا درس آموز و عبرت بخش است، افزود: حضرت سید الشهدا(ع) برای اصلاح امت و تحقق امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی بیان داشت: امام حسین(ع) جان خود و فرزندان خویش را فدای اسلام و قرآن کرد تا از گسترش انحرافات جلوگیری کند و راه سعادت حقیقی را به بشریت نشان دهد.

وی یادآورشد: حادثه عظم کربلا و عاشورا به همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان درس تلاش مضاعف در راه دین و مقاومت جانانه در برابر دشمنان می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز