خبرگزاری کار ایران

رئیس ارشاد اسلامی رشت:

هدف از برپایی تعزیه هدایت مخاطب به معنویتی مقدس است

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۲۱۷

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت از فعالیت، ۶ گروه تعزیه خوانی به صورت رسمی و ۱۶ گروه به صورت غیررسمی در ایام ماه محرم خبر داد و گفت: این گروه‌ها در مناطق مختلف شهرستان رشت مراسم مذهبی اجرا می‌کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت گفت: هدف از برپایی تعزیه هدایت مخاطب به معنویتی مقدس است.

به گزارش ایلنا از رشت، رضا ثقتی، با بیان اینکه تعزیه در کنار آیین‌های عاشورایی اتفاق مبارک و خجسته ‌ای است که باید به تداوم آن امیدوار بود و با سیاست ‌های مناسب و حمایتی بر رونق آن افزود، اظهار کرد: شهرستان رشت به عنوان مرکز استان گیلان هر ساله با فرا رسیدن ماه محرم آیین‌ های خاصی را اجرا می ‌کند که برخی از آنها همچون تعزیه قدمتی کهن دارد.

وی افزود: سوگواری برای سید و سالار شهیدان تاریخی به قدمت واقعه عاشورا دارد و از همان ماه‌های پس از این واقعه بسیاری از دوستداران و شیعیان اهل بیت(ع) به شکل‌های مختلفی آیین سوگواری را برگزار می‌کردند که در این میان تعزیه به عنوان هنری شناخته شده و فراگیر مورد توجه ایرانیان در همه مناطق قرار گرفته و این علاقه و توجه در سال ‌های اخیر بیشتر و افزون ‌تر شده است.

ثقتی در ادامه تاکید کرد: ۶ گروه تعزیه خوانی به صورت رسمی و ۱۶ گروه به صورت غیررسمی در ایام ماه محرم فعال خواهند بود و به اجرای مراسمات مذهبی در مناطق مختلف شهرستان رشت خواهند پرداخت.

این مسئول با بیان اینکه هدف از برپایی تعزیه هدایت مخاطب به معنویتی مقدس است، ادامه داد: بدون شک نفس برگزاری تعزیه همچون دیگر آیین ‌های عاشورایی حرکت در مسیر والای سوگواری امام حسین(ع) و ارادت به ساحت آن بزرگوار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز