خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار گیلان خبر داد:

خسارت یک هزار میلیارد ریالی سیل به تاسیسات زیربنایی گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۰۸۹

هنوز برآورد دقیقی از خسارت برجای مانده از سیل انجام نشده، اما طبق مشاهده خرابی های راه‌های روستایی، پل‌ها و تاسیسات زیربنایی، حدود یک هزار میلیارد ریال خسارت وارد آمده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان گفت: سیلاب روزهای اخیر، حدود یک هزار میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی استان گیلان خسارت وارد کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت شعبانپور با اعلام این خبراظهار کرد: هنوز برآورد دقیقی از خسارت برجای مانده از سیل انجام نشده اما طبق مشاهده خرابی‌های راه‌های روستایی، پل‌ها و تاسیسات زیربنایی، حدود یک هزار میلیارد ریال خسارت وارد آمده است.

وی ادامه داد: وقوع سیلاب در لنگرود، موجب کنده شدن درختان تنومند و خار و خاشاک از مناطق بالادست شد و همین مسئله، بسته شدن مسیرهای عبور آب و آبگرفتگی شدید در حوزه شهری و روستایی را ایجاد کرد.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان، بارش شدید باران روزهای گذشته در لنگرود موجب آبگرفتگی بیش از ۶۰۰ خانوار و ۵۰ مغازه در بخش‌های مختلف این شهرستان از جمله کومله، شلمان و لنگرود شد.

وی همچنین به خسارات واردآمده در لاهیجان اشاره و اظهار کرد: در دهستان لیل و هفت روستای این شهرستان، زمین رانش کرده و خساراتی به پل‌ها وارد شده، همچنین تخریب منازل و سقوط درخت بر روی منازل مسکونی نیز گزارش شده است.

شعبانپور با اشاره به خسارات ناشی از آبگرفتگی و سیلاب در غرب گیلان گفت: بارش شدید باران، به سه دهنه پل، ۲۱ خانه و ۵۰ هکتار باغ کیوی و سه راه روستایی شهرستان تالش نیز خساراتی وارد کرد.

وی یادآور شد: معابر و برخی محلات غربی شهر آستارا نیز در پی بالاآمدن آب دو رودخانه مرداب و خواجه کری دچار آبگرفتگی شدند.

معاون استاندار گیلان اضافه کرد: با این همه، در پی هماهنگی‌های لازم و تعامل با دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط، پیامدهای بارش شدید باران طی دو روز گذشته در استان، به خوبی مدیریت و تمام امکانات محلی برای مدیریت بحران بسیج شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز