خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی گیلان:

افزایش تولید پیله ابریشم در گیلان با حمایت از نوغانداران میسر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۹۹۱

سالانه ۸۰۰ تن ابریشم در گیلان تولید می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان گفت: افزایش تولید پیله ابریشم در گیلان به همت نوغانداران و حمایت از آن‌ها می‌سر می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، علیرضا شعبان‌نژاد با اشاره به دارا بودن موقعیت کشاورزی اراضی گیلان اظهار کرد: گیلان دارای ۴۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که ۲۳۸ هزار هکتار آن به شالیزار تعلق دارد.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد اراضی گیلان در حوزه کشاورزی مدیریت می‌شود، افزود: گیلان در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی رتبه نخست کشوری را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه سالانه ۲۰ هزار تن چای خشک در گیلان تولید می‌شود، ادامه داد: گیلان از این نظر رتبه نخست کشور را دارد.

وی گفت: سالانه در گیلان ۱۴ هزار و ۷۰۰ تن فندق و ۱۰ هزار تن بادام زمینی تولید می‌شود که رتبه نخست این تولیدات به استان ما تعلق دارد.

شعبان‌نژاد تولید شیر در گیلان را ۳۳۸ هزار تن عنوان و رتبه استان در این زمینه را دوازدهم عنوان کرد و از واگذاری هشت مجتمع دامپروری به سرمایه‌گذاران بخش‌خصوصی خبر داد و متذکر شد: در این مجتمع‌ها ۱۰ هزار رأس دام پرورش می‌یابد که در افزایش تولید شیر تاثیرگذار است.

شعبان‌نژاد تولید ابریشم در گیلان را سالانه ۸۰۰ تن عنوان کرد و از توسعه پیله ابریشم در این استان با همت نوغانداران و حمایت از آن‌ها خبر داد.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۱۴ هزار و ۷۰۰ تن صید و صیادی در گیلان انجام می‌شود، تصریح کرد: گیلان با تولید ۳۸ هزار تن آبزی‌پروری رتبه دوم کشور را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان این استان را دومین تولیدکننده برنج کشور پس از مازندران ذکر کرد و یادآور شد: گیلان از نظر بعد مساحت شالیزار‌ها رتبه نخست کشور را دارد.

وی در بحثتولید جوجه یک‌روزه در گیلان گفت: ۲۳۰ هزار قطعه جوجه یک‌روزه و ۱۱۰ هزار تن گوشت مرغ در گیلان تولید می‌شود که رتبه پنجم کشوری را دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز