خبرگزاری کار ایران

مدیرکل انتقال خون گیلان خواستار شد؛

عزاداران حسینی در گیلان، اهدای خون را به تاسوعا و عاشورا موکول نکنند

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۸۸۳

پایگاه‌های انتقال خون گیلان، همه روزه در ساعات ادارای و در تاسوعا و عاشورا تا ۲۴ شب آماده خونگیری از مردم نوعدوست استان گیلان است.

مدیرکل انتقال خون گیلان از عزاداران حسینی در این استان خواست تا اهدای خون را تنها به روزهای تاسوعا و عاشورا موکول نکنند.

به گزارش ایلنا از رشت، علی داوودی با بیان اینکه در همه ایام به اهدای خون مردم نوعدوست نیاز است، افزود: مردم در طول دهه محرم و همه ایام سال می‌توانند برای اهدای خون اقدام کنند.

وی اظهار داشت: در دهه محرم سال گذشته بیش از دو هزار واحد خون دریافت شد که بیشتر آن مربوط به روزهای تاسوعا و عاشورا بود.

وی بیان کرد: پایگاه‌های انتقال خون استان گیلان در ۹ پایگاه ثابت شامل آستارا، تالش، بندرانزلی، فومن، رودبار، رشت، رودسر، لنگرود، لاهیجان و دو مرکز سیار آماده دریافت اهداکنندگان خون است.

مدیرکل انتقال خون استان گیلان خاطر نشان کرد: پایگاه‌های انتقال خون گیلان همه روزه در ساعات ادارای و در تاسوعا و عاشورا تا ۲۴ شب آماده خونگیری از مردم نوعدوست استان گیلان است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۴۵ هزار واحد خون در استان گیلان جمع آوری شده است، تصریح کرد: خون‌های اهدایی مردم برای بیماران از جمله هموفیلی، تالاسمی، تصادفی و جراحی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

داوودی ضمن قدردانی از مردم نوعدوست استان گیلان در امر اهدای خون یادآور شد: هر واحد خون جان چهار نفر را نجات می‌دهد.

به گفته این مسئول، سالانه به طور متوسط ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی در ۳۰ بیمارستان دولتی و خصوصی استان گیلان توزیع می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز