خبرگزاری کار ایران

فرماندار شفت تاکید کرد:

برگزاری باشکوه نماز ظهر عاشورا در شفت

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۸۵۴

محمودی با اشاره به حفظ شعائر و خودداری از مناسک انحرافی به لزوم برخورد با این مسائل هشدار داد.

فرماندار شفت بر برگزاری باشکوه نماز ظهر عاشورا در شفت تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از شفت، یونس محمودی در جلسه تمهید مقدمات برگزاری مراسم روز عاشورا و ۱۳ آبان در این شهرستان با اشاره به تقارن یوم الله ۱۳ آبان و عاشورای حسینی، بر یادآوری اهمیت متمرکز شدن و برنامه ریزی برای برگزاری آیین‌های مربوط به این دو رخداد ملی و مذهبی تاکید کرد.

وی افزود: مراسم این روز با حال و هوای خاص خود به سان سنوات گذشته برگزار می‌شود.

محمودی اقامه نماز ظهر عاشورا را، فلسفه وجودی ایجاد حماسه عاشورا خواند و بر برگزاری باشکوه نماز ظهر عاشورا نیز تاکید کرد.

وی در ادامه خواستار آمادگی کامل همه دستگاه‌های خدمات رسانی در مراسم روز عاشورا شد و از گروه‌های امدادی خواست در طول مسیرهای برگزاری این مراسم مستقر شوند. محمودی با اشاره به حفظ شعائر و خودداری از مناسک انحرافی به لزوم برخورد با این مسئله هشدار داد.

فرماندار شفت در بخش دیگر از سخنان خود افراط در ظواهر را موجب زیر سوال رفتن فلسفه اصیل سوگواری سید و سالار شهیدان دانست.

همچنین در این مراسم حیدری‌نژاد، معاونت فرمانداری شهرستان شفت، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری امام حسین(ع) و یاران باوفایش و گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان، وقایع رخ داده در ۱۳ آبان و ایستادگی حضرت امام(ره) و دانش آموزان و دانشجویان را برگرفته از فرهنگ عاشورایی عنوان کرد.

وی از مراکز آموزشی شهرستان خواست مسئله تلفیق فرهنگ ۱۳ آبان و عاشورای حسینی را در برنامه‌ها و مراسمی که برگزار می‌کنند، در نظر داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز