خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

نبود آمار قابل اطمینان، برنامه‌ریزی‌ها را با مشکل مواجه می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۴۶۸

اعتماد عمومی به آمارهای دولتی که در مقطعی به دلیل آمارسازی توسط عده‌ای خاص آسیب دیده بود، ترمیم شده و افزایش یافته است.

استاندار گیلان گفت: نبود آمار قابل اطمینان، برنامه ریزی‌ها را با مشکل مواجه می‌کند.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی امروز در همایش روز آمار و برنامه ریزی در استان افزود: آمار هرگز دروغ نمی‌شود و کسانی که استفاده نابه‌جا از آمار می‌کنند، ممکن است رقم ناصحیح بدهند و آمار را مخدوش کنند.

وی با بیان اینکه آمار و اطلاعات، یکی از مهم‌ترین عوامل اثر گذار در برنامه ریزی‌های مدیران و مسوولان است، اضافه کرد: در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی با استفاده از برنامه ریزی، حداکثرسازی ظرفیت به رفاه و توسعه اجتماعی نائل می‌شویم.

استاندار گیلان آمار را زیربنای همه حرکت‌ها عنوان و تصریح کرد: اگر در برنامه ریزی‌ها آمار قابل اطمینانی نداشته باشیم، با مشکل مواجه می‌شویم.

نجفی خاطرنشان کرد: بی‌توجهی به اهمیت آمار و برنامه ریزی در دوره‌ای خاص و توسط جریاناتی خاص، نتایج نامطلوبی در توسعه زیرساخت‌های اقتصادی و اجتماعی کشور داشته است.

وی اضافه کرد: مخدوش کردن آمار که به روش استاندارد تهیه شده است، نه تنها برنامه ریزان و تصمیم گیران را برای اجرای برنامه دچار شک و تردید می‌کند، بلکه مهم‌تر از آن اعتماد مردم را نیز از بین می‌برد.

وی با بیان اینکه سوء استفاده از آمار، اتفاق نادری بوده است، گفت: کسانی که در دوره‌ای خاص برای موفق ساختن جریاناتی خاص شکل دیگری به آمار دادند، موجب ازدست دادن بخش اعظمی از اعتماد عمومی مردم شدند.

نجفی با تاکید بر اینکه مردم نگاه جدیدی می‌خواهند، ادامه داد: مردم طالب درست گویی، آمار صحیح و برنامه ریزی هستند از اینرو، شعار راست گویان در انتخابات مورد استقبال عمومی است.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: امروز خوشبختانه در استان، این اعتماد افزایش پیدا کرده و این فضا امیدوار کننده‌تر شده که مدیران باید با این درک، برنامه ریزی صحیح داشته باشند.

وی ارائه آمارهای صحیح و مبتنی بر روش‌های علمی را دارای اهمیت بسزایی در توسعه پایدار عنوان و تصریح کرد: برنامه ریزان باید از مفاهیم آماری در تصمیم گیری‌ها و برنامه ریزی‌ها بهره بگیرند.

نجفی خاطر نشان کرد: برای جلب اعتماد عمومی و برنامه ریزی صحیح باید آمار را از دخالت‌های سیاسی مصون نگه داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز