خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کشاورز گیلان:

بانک‌ها اسناد بدهی گلخانه‌داران خسارت دیده برف ۸۳ و ۸۶ را به اجرا گذاشتند

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۸۳۹

وی بانک‌هایی که اقدام به اجرا گذاشتن اسناد بدهی گلخانه‌داران کرده‌اند را ملی، سینا و کشاورزی عنوان کرد.

دبیر خانه کشاورز گیلان گفت: بر خلاف دستورالعمل مصوب مبنی بر تامین بدهی خسارات گلخانه‌داران بحران برف سال‌های ۸۳ و ۸۶ گیلان، بانک‌های عامل اسناد این بدهی را به اجرا گذاشتند.

به گزارش ایلنا از رشت، جواد خضرابراهیمی وضعیت گلخانه‌داران خسارت‌دیده ناشی از بحران سال ۸۳ و ۸۶ گیلان را بحرانی خواند و اظهار کرد: با توجه به مصوبه ۵ مرداد ماه امسال شورای گفت‌وگوی گیلان و دستورالعمل رئیس ستاد بحران استان مبنی بر تامین بدهی خسارات گلخانه‌داران برف سنگین ۸۳ و ۸۶ و جلوگیری از هرگونه اقدام بانک‌ها در اجرا گذاشتن اسناد، اما بانک‌ها خلاف این دستورالعمل رفتار کردند.

وی با بیان اینکه برخی از بانک‌ها از امروز اسناد بدهکاران گلخانه‌داران گیلان را به اجرا گذاشتند، تصریح کرد: این مسئله مشکلات زیادی برای گلخانه‌داران ایجاد کرده است.

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز ایران ادامه داد: این اقدام بانک‌ها موجب اضافه شدن هزینه‌های اضافه خسارت «نیم عشر» و خسارت تاخیر و موارد قانونی محاکم قضایی به بدهی گلخانه‌داران شده است.

وی خواستار حمایت استاندار گیلان از گلخانه‌داران خسارت دیده شد و گفت: از استاندار گیلان می‌خواهیم دستور دوباره‌ای صادر کند و گلخانه‌داران که در این سال‌ها جز ضرر و زیان و عدم همکاری مسئولان چیزی عاید آن‌ها نشد، تعیین تکلیف شوند.

خضرابراهیمی درباره مصاحبه اخیر محمدحسین اصغریان، معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان، مبنی بر استمهال بدهی گلخانه‌داران در مدت سه سال، تصریح کرد: اصغریان عنوان کرده بود که مشکل دیون گلخانه‌داران به بانک‌ها برطرف شده است در حالی که این امر میسر نشد و بانک‌ها اسناد ما و ضامن‌‌ها را به اجرا گذاشتند و موجب نگرانی و هزینه‌های مضاعف شده‌اند.

وی بدهی گلخانه‌داران را ۸ میلیارد تومان عنوان کرد و یادآور شد: عدم رسیدگی به وضعیت گلخانه‌داران خسارت دیده برف سال‌های ۸۳ و ۸۶ موجب شد تا بدهی ۱.۵ میلیارد تومانی این سال‌ها امروز به ۸ میلیارد تومان برسد.

دبیر خانه کشاورز گیلان خاطرنشان کرد: اگر در آن سال‌ها به مشکل بدهی گلخانه‌داران رسیدگی می‌شد امروز با این مشکل بزرگ مواجه نمی‌شدیم و ۷۰۰ خانوار خسارت‌دیده گلخانه‌داران چنین گرفتار بانک‌ها نمی‌شدند.

وی بانک‌هایی که اقدام به اجرا گذاشتن اسناد بدهی گلخانه‌داران کرده‌اند را ملی، سینا و کشاورزی عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز