خبرگزاری کار ایران

گیلان با ۱۲۲ هزار بیکار رتبه هفتم کشور را دارد

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۷۳۴

عملکرد برخی از بانک‌های گیلان در پرداخت تسهیلات قابل قبول نیست، در صورت ادامه وضعیت کنونی با معاون اول رئیس جمهور نامه نگاری خواهد شد.

استاندار گیلان در کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری با اشاره به بهبود شاخص‌های کار آفرینی و کسب رتبهٔ هشتم استان گفت: اگر چه نسبت به وضعیت کنونی اصلا راضی نیستم اما از افرادی که همچنان رتبهٔ بیکاری استان را دوم اعلام می‌کنند می‌خواهم این اشتباه را تصحیح کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، محمد علی نجفی در کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری با بیان اینکه در یک سال گذشته همواره اعلام کرده‌ام که مانع تراشی برای سرمایه گذاران از خطوط قرمز من است، گفت: استان به رغم همه تلاش‌ها در بحثاجرای طرح‌های بزرگ سرمایه گذاری از شرایط موجود راضی نیستم چون با برخی از سرمایه گذاران در ادارات همکاری مناسب نمی‌شود.

نمایندهٔ عالی دولت در گیلان با بیان اینکه باید از حالت کلی گویی خارج شده و مدیران عملیاتی‌تر وارد کار شوند، افزود: اگر اشتغال، ارزش افزوده، بهبود درآمد سرانه و کاهش نرخ بیکاری را می‌خواهیم نیاز به سرمایه گذاری جدید داریم.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از این مشکلات ستاد تسهیل امور سرمایه گذاری و کار آفرینی برای بررسی طرح‌های بزرگ سرمایه گذاری و حل مشکلات واحدهای تولیدی بزرگ کار آفرین، یکشنبهٔ هرهفته به ریاست من برگزار خواهد شد.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد: این نشست‌ها بصورت منظم و یکشنبه هرهفته در دفتر کار من با حضور معاون برنامه ریزی استاندار، رئیس کل دادگستری، مدیرکل اطلاعات، رؤسای سازمان صنعت معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، حفاظت محیط زیست، مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، منابع طبیعی و بانک‌ها و سازمان‌ها حسب طرح مورد نظر تشکیل خواهد شد.

نجفی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه رتبهٔ بیکاری گیلان براساس اعلام مرکز آمار کشور در نیمهٔ نخست امسال هشتم بوده است، گفت: اگر چه در این بخش نسبت به گذشته توفیق یافتیم، اما بنده اصلا از این جایگاه راضی نیستم.

وی با بیان اینکه عده‌ای هنوز آمار بیکاری استان را دوم اعلام می‌کنند، گفت: عده‌ای هنوز در آمارهای پائیز گذشته هستند و به اشتباه رتبهٔ گیلان را دوم اعلام می‌کنند در حالیکه وضعیت استان تغییر کرده و بهبود یافته است.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه از عملکرد برخی از بانک‌ها راضی نیستم، گفت: آخرین وضعیت عملکرد بانک‌هایی که در راستای سیاست‌های ابلاغی دولت خوب کار نکرده‌اند را امروز در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور اعلام می‌کنیم.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار نیز در این نشست گفت: رتبهٔ بیکاری استان در نیمهٔ نخست سال ۹۰ چهارم، سال ۹۱ پنجم و سال ۹۲ ششم بوده است.

محمد حسین اصغریان گفت: نرخ بیکاری در تابستان سال ۹۳ براساس اعلام مرکز آمار ۴/۱۳ درصد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: نیمهٔ نخست امسال براساس آمار این مرکز، ۲۸ هزار و ۸۴۵ نفر شغل ایجاد شده است.

غلامعلی جعفرزاده، نمایندهٔ رشت و عضو ناظرمجلس در کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری، نیز در این نشست گفت: گیلان تنها استان کشور بوده است که تاکنون توانسته است اعتبارات فاینانس بند الف تبصرهٔ ۴ قانون بودجهٔ را کسب کند.

وی همچنین برضرورت بهره گیری حداکثر ی از تسهیلات صتدوق توسعهٔ ملی تأکید کرد و گفت: بانک‌های عامل نقش مؤثری در روند تحقق این هدف مهم دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز