خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ثبت اسناد گیلان خبر داد:

اجرای طرح ثبت آنی معاملات در گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۴۳۵

ثبت آنی معامله ها در اجرای ماده ۲۱۱ قانون برنامه پنجم در این استان همزمان با سایر نقاط کشور اجرا شده است و ارسال تمام مراحل استعلام از ثبت، تنظیم سند و ارسال خلاصه معاملات به صورت سیستمی انجام می‌ شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان از اجرای طرح ثبت آنی معاملات در گیلان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، سید جعفر مفیدی با اعلام این خبر اظهار کرد: از شروع اجرای طرح ثبت آنی معاملات از شهریور ماه سال گذشته تاکنون ۵۶۰ هزار سند در دفا‌تر اسناد رسمی استان تنظیم شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه هم اکنون در اجرای هرچه سریع‌‌تر ثبت آنی «اداره‌ها ثبت به بیش از ۶۲ درصد از استعلام‌های الکترونیکی رسیده در مدت دو روز پاسخ می‌ دهند»، اظهارداشت: فقط از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰ هزار و ۸۲۴ استعلام الکترونیکی صادر و به دفا‌تر ارسال شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان گفت: این اداره کل با داشتن ۲۲ اداره‌ ذی‌ ربط شهرستانی و ۵۸۰ کارمند رسمی، پیمانی و قراردادی یکی از ادارات حساس زیرمجموعه قوه قضائیه است.

به گفته این مسئول، ثبت آنی معاملات در اجرای ماده ۲۱۱ قانون برنامه پنجم در این استان همزمان با سایر نقاط کشور اجرا شده است و ارسال تمام مراحل استعلام از ثبت، تنظیم سند و ارسال خلاصه معاملات به صورت سیستمی انجام می‌ شود.

وی با تاکید بر اینکه در سنوات اخیر کارهای بزرگی در ثبت اسناد کشور صورت گرفته و خدمات ثبتی همراه با الکترونیکی و سیستمی‌ شدن رشد بسزایی داشته‌‌اند، اضافه کرد: گذر ثبت از مرحله سنتی به مدرن تلاش مضاعف همکاران را موجب شده است.

مفیدی در این باره به صدور ۴۷ هزار سند تک برگ در گیلان اشاره کرد و افزود: در شش‌ ماهه نخست سال جاری ۴۷ هزار برگ سند تک برگ صادر شده است.

وی تصریح کرد: در این مدت ۵۳ هزار و ۶۷۱ پاسخ به استعلام الکترونیکی به دفا‌تر ارسال و تعداد ۴۹ هزار و ۱۷۱ خلاصه معامله الکترونیکی رسیده و ضمن ورود به بانک جامع املاک در دفا‌تر ثبت شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان در ادامه به صدور ۱۱۰ هزار سند روستایی برای روستائیان از سوی این اداره کل اشاره کرد و گفت: طی شش‌ ماهه نخست سال جاری ۱۶ هزار و ۹۰۰ سند روستایی صادر و به ۱۲ هزار پرونده اراضی فاقد سند رسمی رسیدگی شده و گیلان در این رابطه دارای رتبه دوازده کشوری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز