خبرگزاری کار ایران

فرماندار رشت:

۷۰ نفر آمارگیر برای سرشماری کشاورزی به روستاهای رشت اعزام شدند

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۱۶۳

وجود ۷۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی به جز آبزی‌پروری در شهرستان رشت از ظرفیت‌های مهم این بخش محسوب می‌شود.

فرماندار رشت از اعزام ۷۰ نفر آمارگیر آموزش‌دیده طرح سرشماری عمومی کشاورزی به روستاهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، سیدعیسی مهدوی صبح امروز در جریان بازدید میدانی از نحوه اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی این شهرستان اظهار کرد: سرشماری کشاورزی تا ۱۸ آبان ماه امسال در حال برگزاری است.

وی با ابراز رضایت از همکاری خوب شهروندان شهرستان رشت با آمارگیران سرشماری کشاورزی افزود: در بازدیدهای میدانی این همکاری به خوبی نمایان است.

فرماندار رشت طرح سرشماری عمومی کشاورزی را دوره ۱۰ ساله عنوان کرد و افزود: جمع‌آوری اطلاعات درست آمار کشاورزی در توسعه استان و کشور کمک موثری دارد.

وی رشت را شهرستانی کاملاً کشاورزی خواند و گفت: وجود ۷۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی به جز آبزی‌پروری در شهرستان رشت از ظرفیت‌های مهم این بخش محسوب می‌شود.

مهدوی با اشاره به اینکه رشت به لحاظ تولید زراعی، کشت برنج، پرورش ماهی و… از شهرستان‌های مهم گیلان و کشور است، تصریح کرد: ۱۰ درصد برنج کشور و ۲۸ درصد برنج گیلان در شهرستان رشت تولید می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه شهرستان رشت در دام رتبه نخست را دارد، خاطرنشان کرد: کشاورزی در این شهرستان دارای جایگاه خاصی است و اطلاعات به‌روز این بخش در برنامه‌ریزی شهرستان و استان نقش مهمی دارد.

فرماندار رشت از اعزام ۷۰ نفر آمارگیر آموزش‌دیده به روستاهای این شهرستان خبر داد و یادآور شد: کشاورزان پرتلاش شهرستان همکاری خوبی با آمارگیران داشته باشند.

گفتنی است، تاکنون ۲۹ درصد سرشماری کشاورزی عمومی در گیلان انجام شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز