خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان:

کانون‌های فرهنگی مساجد، محلی برای جذب جوانان باشد

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۰۱۷

هنر را باید در کانون‌های مساجد با مباحثقرآنی پیوند زنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: طبق تاکیدات مقام معظم رهبری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد محلی برای جذب جوانان باشد.

به گزارش ایلنا از رشت، فیروز فاضلی، گیلان در همایش گرامیداشت ۱۹ مهر، سالروز بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری که در سالن شهید انصاری مجتمع خاتم الانبیاء(صل الله علیه و آله) رشت برگزار شد، با بیان اینکه واقعه غدیر گستره بسیار وسیعی دارد، اظهار کرد: باید حادثه غدیر را به عنوان یک بن مایه ببینیم که این بن مایه با فرهنگ اسلامی ایرانی ما آنچنان عجین شده که قابل تفکیک نیست.

وی با تصریح اینکه بن مایه یعنی عنصر تکرار شونده، افزود: کسایی مروزی شاعر شیعه سده چهارم، حضرت امیر را فاضل‌ترین کس بعد از پیامبر و ایشان را ستون اصلی خیمه اسلام توصیف می‌کند.

فاضلی با اشاره به شاهنامه فردوسی که شناسنامه ملی ایرانیان است، اذعان کرد: در مقدمه شاهنامه نیز عملا توصیفی از حضرت امیر آورده شده است.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از پیامبر که به زودی امت من به ۷۳ فرقه تبدیل که یک فرقه اهل نجات و ۷۲ فرقه اهل آتش هستند، تصریح کرد: امام علی پرسید: فرقه ناجی کیست؟ پیامبر فرمود: کسی که به تو چنگ بزند و از یاران تو باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در خصوص کانون‌های مساجد اشاره و بیان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری محلی برای جذب مخاطب است و تاکید مقام معظم رهبری نیز بر همین اصل است.

وی اضافه کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مدخلی است که نوجوان را جذب مسجد کرده تا با زبان هنر با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم.

فاضلی با بیان اینکه بسیاری از هنر‌ها، قرآنی است، اظهار کرد: هنر‌ها را در این کانون‌ها باید با مباحثقرآنی پیوند زنیم مانند هنر خوشنویسی که از قرآن گرفته شده و موسیقی که در قرائت قرآن موسیقی کلام را با کلام الهی می‌آمیزیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر استفاده از ابراز روز برای جذب جوانان اذعان کرد: بسیاری از هنر‌ها، هنرهای قرآنی است و در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تفسیر زیبا‌شناسی قرآن دارید و باید از آن برای جذب مخاطب به این اماکن مقدس ‌‌نهایت بهره را ببرید.

وی بر استفاده از تنوع زبانی برای جذب جوانان تاکید کرد و گفت: تنوع زبانی در قرآن بسیار است و ما راهی نداریم مگر اینکه از تنوع زبان برای جذب مخاطب بهره گیریم و این هنراست که تنوع زبانی را متجلی می‌کند.

فاضلی ادامه داد: ترفندهای هنری در قرآن هم استفاده شده و ما در تعلیم باید بر آن تکیه کنیم.

وی با بیان اینکه امروز اسلحه ما اسلحه فرهنگ است، تصریح کرد: باید فعالیت‌های فرهنگی بر روی جوانان گسترش یابد تا بتوانیم در این هجمه فرهنگی ارزش‌های اسلامی و دینی را که در ذات همه انسان‌ها وجود دارد، بازخوانی کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز