خبرگزاری کار ایران

مدیرکل انتقال خون گیلان:

گروه‌های خونی O منفی و A منفی بیشترین نیاز خونی گیلان است

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۵۵۷

در شش ماهه نخست امسال ۴۰ هزار نفر از مردم گیلان به مراکز انتقال خون استان مراجعه و خون خود را اهدا کردند.

مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: گروه‌های خونی O منفی و A منفی بیشترین نیاز خونی گیلان است.

به گزارش ایلنا از رشت، علی داودی ببیان این مطلب اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال ۴۰ هزار نفر از مردم گیلان به مراکز انتقال خون استان مراجعه و خون خود را اهدا کردند.

وی اهدای خون را اهدای زندگی دانست و افزود: این رقم نسبت به سال گذشته دو درصد افزایش داشته است.

مدیرکل انتقال خون گیلان با بیان اینکه معمولا اهدای خون در فصل گرم سال کم می‌شود، اظهار امیدواری کرد: در شش ماهه دوم سال رشد اهدای خون به اندازی نیاز مصرف بیمارستان‌های استان برسد.

وی افزود: زنان و مردان به ترتیب سه و چهار بار در طول سال می‌توانند اهدای خون داشته باشند.

داودی تصریح کرد: همه افرادی که به مراکز انتقال خون استان مراجعه می‌کنند نخست از سوی پزشکان تحت معاینه بالینی قرار می‌گیرند اگر به هر دلیلی واجد شرایط اهدای خون نباشند اهدای خون انجام نخواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه بیشتر نیاز خونی گیلان به گروه‌های خونی O منفی و A منفی است، افزود: تامین گروه‌های خونی منفی در سطح استان بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل انتقال خون گیلان بیان داشت: لازمه اصلی اهدای خون سلامت جسمی، رفتاری و اجتماعی خود فرد است.

وی افزود: با توجه به اینکه اهدای خون اهدای زندگی است از تمام مردم خواست با مشارکت بیشتر در امر اهدای خون نقش محوری در تامین و ارتقا سلامت جامعه ایفا کنند.

داودی با اعلام اینکه خون سالم نجات دهنده زندگی است، اذعان داشت: خون سالم از مهم‌ترین منابع ملی هر کشور برای سلامت جامعه است.

وی یادآورشد: نقش اهدای خون علاوه بر سلامت و تندرستی افراد به عنوان یک کار خدا پسندانه در فرهنگ دینی یاد شده است.

مدیرکل انتقال خون گیلان اذعان داشت: فرد با اهدای خون خود، جان بسیاری از بیماران نیازمند به خون را از خطر مرگ نجات می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز