خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس اتحادیه چایکاران شمال:

زیان ۱۰۰ میلیارد تومانی کشاورزان چایکار در پی خشکسالی بی‌سابقه

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۵۴۰

«کشاورزان چایکار نه تنها برای پاییز محصولی ندارند بلکه با ادامه روند خشکسالی احتمال می‌رود اول بهار سال ۹۴ هم محصولی نداشته باشند.»

نایب رئیس اتحادیه چایکاران شمال ایران از زیان بیش از ۱۰۰ میلیارد تومانی کشاورزان چایکار در سال جاری به دلیل خشکسالی بی‌سابقه خبر داد.

«پرویز شعبانی» اصلی‌ترین مشکل امسال چایکاران را خشکسالی بی‌سابقه خواند و به ایلنا گفت: کشاورزان چایکار فقط محصولات اردیبهشت ماه خود را چیدند و باغات چای از ابتدای تیر ماه خشک شده است.

او افزود: کشاورزان چایکار نه تنها برای پاییز محصولی ندارند بلکه با ادامه روند خشکسالی احتمال می‌رود اول بهار سال ۹۴ هم محصولی نداشته باشند.

نایب رئیس اتحادیه چایکاران شمال ایران در ادامه از دولت بخاطر آنکه هیچ‌گونه وام بلاعوضی برای جبران خسارت ناشی از خشکسالی برای کشاورزان در نظر نگرفته است، انتقاد کرد.

شعبانی با اشاره به افزایش قیمت خرید برگ سبز چای از ابتدای امسال توسط دولت روحانی که مورد رضایت کشاورزان بوده است، تاکید کرد: این افزایش قیمت تاثیر مثبتی بر معیشت کشاورزان نداشته است زیرا خشکسالی کاری کرده که آنان حتی برای گذران زندگی‌شان مستاصل شوند.

او در ادامه بیان کرد: دولت باید با تدابیری مثل وام بلاعوض، ضرر و زیان کشاورزان در خشکسالی را جبران کند چرا که کشاورزان در تهیه قوت‌شان با مشکل مواجه شده‌اند و درآمدی ندارند.

شعبانی در عین حال گفت: در شهرهای شمالی کشور از نیمه خرداد تا به امروز، بارانی به آن صورت نیامده است که بتواند بوته‌های برگ سبز چای را زنده کند و بیشتر این بوته‌ها خشک شده‌اند.

نایب رئیس اتحادیه چایکاران شمال ایران در پایان اظهار کرد: از ۱۶۰ میلیارد تومانی که دولت با تصویب مجلس برای خرید برگ سبز چای از کشاورزان چایکار در نظر گرفته است و درآمدی حداقلی برای آنان فراهم می‌کرد، تنها ۴۰ یا ۵۰ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخته شده است، آنهم بخاطر فروش محصولات اردیبهشت ماه، چرا که باغات چای از ابتدای تابستان به طور کامل خشک شده است و اساسا محصولی در کار نبوده تا کشاورزان آن محصولات را به دولت بفروشند و پولش را بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز