خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان:

عملیات آبرسانی به ۳۲ روستای گیلان آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۰۰۲

امسال با بهره‌مندی از ظرفیت‌های بخش خصوصی و در قالب برنامه پنجم توسعه، عملیات اجرایی طرح آبرسانی به ۲۰ روستای شهرستان لاهیجان و ۱۲ روستای شهرستان آستانه اشرفیه اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: عملیات آبرسانی به ۳۲ روستا در شهرستان‌های لاهیجان و آستانه اشرفیه آغاز شد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی فرّامینی با اعلام این خبر افزود: شرکت آب و فاضلاب روستایی استان علی رغم کمبود اعتبارات مالی و کاهش منابع تخصیصی، تمام تلاش خود را برای تامین و تقویت آب شرب روستاهای این استان به کارگرفته است.

وی، با بیان اینکه سالانه هزینه‌های زیادی صرف نگهداری ازتاسیسات آبرسانی می‌شود، اظهارداشت: امسال با بهره‌مندی از ظرفیت‌های بخش خصوصی و در قالب برنامهٔ پنجم توسعه، عملیات اجرایی طرح آبرسانی به ۲۰ روستای شهرستان لاهیجان و ۱۲ روستای شهرستان آستانه اشرفیه اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان، میزان اعتباری که برای اجرای پروژه تامین آب شرب این روستا‌ها هزینه می‌شود را بیش از ۲۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

به گفته وی؛ سرمایه گذاران می‌توانند از تسهیلات صندوق توسعه ملی بهره‌مند شوند که دولت با خرید تضمینی آب شرب به مدت ۱۰ تا ۱۵ سال، از این سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند.

فرامینی به اجرای طرح اصلاح و بازسازی شبکه آبرسانی دو روستای بخش کوچصفهان شهرستان رشت اشاره کرد و گفت: در راستای این طرح ۲۰۰ متر از شبکهٔ توزیع روستای بلسبنه و ۱۵۰ متراز خط انتقال روستای جوربیجارکل بازسازی شد.

وی افزود: در این طرح از لوله‌های ۹۰ و ۱۶۰ میلی متری استفاده شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان خاطر نشان کرد: برای اصلاح و بازسازی شبکهٔ آبرسانی روستاهای بلسبنه و جوربیجارکل بخش کوچصفهان بیش از ۸۰ میلیون ریال هزینه شده و وضعیت آب شرب یک هزار و ۲۰۰ خانوار بهبود یافته است.

به گفته وی، در حال حاضر حدود ۱۸۰ روستا در شهرستان رشت از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردارند.

این مسئول یاداور شد: ترمیم دو فقره شکستگی در شبکه آبرسانی روستای استاد کلایه از توابع شهرستان املش نیز از دیگر اقدامات این شرکت بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز