خبرگزاری کار ایران

بزرگترین جراح مغز و اعصاب جهان در رشت؛

من یک ایرانی و گیلانی هستم

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۸۴۱

با توجه به اینکه در آلمان زندگی می‌کنم اما هرگز ایران را فراموش نکرده‌ام.

پروفسور سمیعی، منزلت علم و دانش در زندگی انسان‌ها را مهم خواند و افزود: انسان بدون علم و دانش رشد و ارتقا نمی‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، این جراح برجسته جهان به سخنان رئیس جمهور مبنی بر اینکه ایران می‌تواند جزو ۱۰ کشور نخست اقتصادی دنیا باشد، اشاره کرد و گفت: ابتدا باید جزو ۱۰ کشور نخست علم و دانش در دنیا باشیم و شکوفایی اقتصادی پس از آن اتفاق می‌ِ‌افتد.

جراح حاذق مغز و اعصاب دنیا با اشاره به اینکه علم و دانش یک ثروت شخصی نیست، یادآور شد: دانش متعلق به تمام جامعه است و وظیفه اخلاقی داریم آن را در اختیار نسل بعد قرار دهیم.

وی توجه به مشاهیر را حائز اهمیت خواند و خاطرنشان کرد: حرکتی که برای تجلیل از مشاهیر و مفاخر در گیلان آغاز شده است کار بزرگی است.

سمیعی با ابراز خرسندی از قدردانی مردم ایران از مفاخر تصریح کرد: با توجه به اینکه در آلمان زندگی می‌کنم اما هرگز ایران را فراموش نکرده‌ام.

وی با تصریح بر اینکه در سن ۳۳ سالگی کرسی استادی و کسوت پروفسوری دست یافته‌ام، گفت: از سال ۱۹۷۱ هر سال در ایران همایش‌های انتقال دانش به جراحان مغز و اعصاب را در ایران برگزار کردم و مدت ۴۳ سال است این روند ادامه دارد.

سمیعی با بیان اینکه ملت ایران برای عالمان اهمیت ویژه‌ای قایل هستند، تصریح کرد: تجلیل از عالمان و دانشمندان موجب تشویق جوانان برای کسب علم و دانش می‌شود.

وی به وجود شخصیت‌های بزرگ در گیلان اشاره کرد و متذکر شد: تجلیل از مفاخر در توجه و تشویق جوانان برای کسب علم و دانش حائز اهمیت است.

پروفسور سمیعی به انتشار آخرین کتاب خود اشاره کرد و گفت: امسال نتیجه ۴۰ سال فعالیت علمی خود را در قالب جمع‌آوری اطلاعات ۶ هزار عمل جراحی مغز و اعصاب در ۹۰۰ صفحه منتشر کردم.

وی، خواستار ایجاد پژوهشگاه علمی در گیلان شد و خاطرنشان کرد: این پژوهشگاه طبق برنامه‌ریزی استاندار گیلان در این استان راه‌اندازی می‌شود.

این جراح مغز و اعصاب برجسته جهان با تاکید بر اینکه نباید فریب نام دکتر و پروفسور را بخوریم، افزود: ارائه خدمات ملی توسط نخبگان مهم است.

وی یادآور شد: استادی که کار علمی انجام نداده باشد، فرد بازنشسته محسوب می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز