خبرگزاری کار ایران

نامه استاندار گیلان به وزیر نیروی برای کاهش قبوض برق

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۸۳۷

به گزارش اداره کل هواشناسی گیلان، متوسط دما از خرداد ماه تاکنون بالاتر از سال‌های گذشته و میانگین بلند مدت این ماه‌ها بوده است.

استاندار برای کاهش بهای قبوض برق مصرفی گیلانیان دست به قلم شد.

به گزارش ایلنا از رشت، نجفی در نامه‌ای به وزیر نیرو با اشاره به توالی بی‌سابقهٔ افزایش دمای هوا و رطوبت بالا، خواستار کاهش بهای قبوض مصرفی مردم استان شد.
استاندارگیلان در این نامه از مهندس چیت چیان خواسته است در پی مبالغ بالای صورت حساب برق مصرفی ماهیانه مشترکان به دلیل افزایش دمای بی‌سابقه در استان، قبوض برق مصرفی مشترکان خانگی از پانزدهم خرداد تا پانزدهم شهریور هرسال که در حال حاضر باضریب گرمسیر۴ محاسبه می‌شود به ضریب گرمسیر شماره ۳ درجدول محاسبات بهای برق خانگی کشور تغییر یابد.

در این نامه تأکید شده است: در چند سال اخیر، بخصوص امسال، افزایش بی‌سابقهٔ دمای هوا و رطوبت بالای آن در استان گیلان و توالی و استمرار تعداد روزهای گرم در فصل تابستان، روند تغییر اقلیم آب و هوایی را تند‌تر کرده و موجب شده است که قشر عمده‌ای از مشترکان برق بخصوص در بخش خانگی بدلیل ضرورت استفاده از وسایل سرمایشی با مبالغ بالای صورتحساب ماهیانه روبرو شوند.

به گزارش اداره کل هوا‌شناسی گیلان، متوسط دما از خرداد ماه تاکنون بالا‌تر از سالهای گذشته و میانگین بلند مدت این ماه‌ها بوده است.

رشت در ۲۳ روز از ماه مرداد دمای بین ۳۳ تا ۳۷ درجه را بصورت متوالی تجربه کرده است.

از ابتدای تیرماه تا هشتم شهریور در گیلان باران نبارید.

در این مدت بیشترین دما در گیلان ۴۲ درجه سانتیگراد در منجیل ثبت شد.

در رشت نیز بالا‌ترین دمای گزارش شده ۳۸ درجه سانتیگراد اعلام شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز