خبرگزاری کار ایران

معاون اجرایی رئیس جمهو در رشت؛

به فرمان مقام معظم رهبری، همه به حفظ آرامش جامعه کمک کنند

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۹۹۳

مردم و مسئولان باید وحدت نظر داشته باشند و رهبری در دیدار با هیئت دولت به حفظ آرامش در جامعه تاکید فراوان کردند.

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: تمام دولت‌های خدمتگزار از آغاز فعالیت خود برای تحقق مطالب مطرح شده در زمان انتخابات با مشکلات و سختی‌هایی مواجه بودند و شناخت دقیق به حوزه‌هایی که در آن مشغول به فعالیت هستیم و برطرف شدن مشکلات جامعه جز با همدلی و همراهی امکان‌پذیر نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه وظیفه دارم از شهدای قوه مجریه در استان نیز یاد کنم، ادامه داد: به‌ویژه شهیدان انصاری و نورانی که روحیه پرشور و انقلابی آن‌ها در پیشبرد اهداف نظام زبانزد بود.

محمد شریعتمداری گفت: حرکات اصولی و راهبردی و مدیریت جهادی این دو شهید بزرگوار بر کسی پوشیده نیست و بنده به عنوان قائم مقام یکی از معاونت‌های دولت شهید رجایی از نزدیک با وی کار کردم و با سجایای اخلاقی این دو شهید بزرگوار آشنایی دارم.

شریعتمداری تصریح کرد: در شرایطی دولت روحانی کار اجرایی را به‌عهده گرفت که نبود امنیت اقتصادی در کشور حکمفرما بود.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: اعمال تحریم‌های شدید در بخش صنایع پتروشیمی، خودروسازی، واردات دارو و… از جمله مشکلاتی بود که در ابتدای کار دولت روحانی با آن مواجه شد.

وی تحریم در بخش صادرات نفت خام که یکی از مهم‌ترین منابع ارزی کشور را تشکیل می‌دهد را از جمله معضلاتی عنوان کرد که کشور با آن مواجه بود.

وی با بیان اینکه در آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید، ایران اسلامی درگیر دسیسه‌ها و تحریم‌های شدید از سوی دشمنان بود، ادامه داد: این تهدید‌ها از سوی دشمنان در قالب قطعنامه‌های وحشیانه و سلطه‌جویانه انجام شد که مشکلات متعددی علیه نظام و کشور اعمال کرده بودند.

شریعتمداری حضور پرشور مردم در انتخابات به عنوان یک حماسی سیاسی را نشان‌دهنده شناخت مردم نسبت به مشکلات دانست و تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در ابتدای کار خود با انجام مذاکرات و حضور یک تیم متخصص و در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری در مدت کوتاهی توانست ماشین تولید قطعنامه‌های ظالمانه علیه ایران را متوقف کند، قطعنامه‌هایی که اگر ادامه می‌یافت، شرایط نامطلوبی بر جامعه حکمفرما می‌کرد.

شریعتمداری با بیان اینکه نرخ تورم ۴۵ درصدی سالانه کشور امروزه کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: نرخ تورم امروز به ۲۵ درصد کاهش یافته و این موضوع با به‌کارگیری عقلانیت خرد توسط هیئت دولت محقق شده است.

وی افزود: صنعت خودروسازی که به دلیل تحریم قطعات با توقف مواجه شده بود، جان دوباره گرفت و راه برای فروش محصولات پتروشیمی کشور باز شد.

شریعتمداری حرکت تولید در کشور را رو به رشد خواند و یادآور شد: مردم و مسئولان باید یکپارچه ندای وحدت را سر دهند و از تفرقه و نفاق بپرهیزند.

معاون اجرایی رئیس جمهور شرایط سیاسی کشور را نشان‌دهنده یکپارچگی، وحدت و همفکری در بین مردم عامه، گروه‌ها و اهداف سیاسی و دولت ذکر کرد.
وی وحدت ملی را اصل مهم خواند و گفت: مردم و

مسئولان باید در این زمینه وحدت نظر داشته باشند و رهبری در دیدار با هیئت دولت به حفظ آرامش در جامعه تاکید فراوان کردند.

شریعتمداری توجه به سیاست‌های کلی نظام را در راستای اهداف و راهبردهای مقام معظم رهبری عنوان کرد و یادآور شد: دولت فعالیت خود را حول محور رهنمودهای مقام معظم رهبری قرار داده است.

وی با بیان اینکه اختلاف نظر زیبنده کشور نیست، تصریح کرد: یکی از اصول حاکم بر فعالیت‌های دولت التزام عملی به قانون اساسی است.

معاون اجرایی رئیس جمهور یادآور شد: کسانی مانند خطبا که تریبون در اختیار دارند، تقاضا داریم از ایجاد تشنج و تفرقه در جامعه بپرهیزند و مردم را به سوی وحدت رهنمود کنند.
وی با اشاره به اینکه دولت به محصولات کشاورزی ت

وجه ویژه دارد، خاطرنشان کرد: جلوگیری از فروش و واردات برنج خارجی در زمان برداشت این محصول از اهداف دولت است و با یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی در تلاش برای برطرف شدن مشکلات کشاورزان کشور هستیم.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: برای برطرف شدن بیکاری گام‌های اساسی در گیلان برداشته شده که باید همچنان تداوم یابد.

این مقام مسئول، نبود زیرساخت‌های راه‌آهن و جاده را از موانع توسعه گردشگری در گیلان برشمرد و یادآور شد: با توجه ویژه دولت تدبیر و امید، امیدواریم هر چه سریع‌تر شاهد توسعه گردشگری در کشور و گیلان باشیم.

وی ظرفیت گردشگری گیلان را بسیار بالا خواند و متذکر شد: گردشگری در حوزه‌های درمان، میراثو مفاخر فرهنگی از جمله زمینه‌های توسعه گردشگری در استان و کشور است.

وی در ادامه گیلان را دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی دانست و تصریح کرد: داشتن رتبه دوم بیکاری گیلان در کشور زیبنده نام این استان نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز