خبرگزاری کار ایران

رئیس شبکه بهداشت فومن؛

ساخت ۹ خانه بهداشت روستایی در فومن

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۰۷۰

برای ساخت ۹ خانه بهداشت در روستای فاقد خانه بهداشت فومن زمین تهیه و پروانه ساخت نیز اخذ شده و بالغ بر ۷.۳ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

برای ساخت ۹ خانه بهداشت در روستای فاقد خانه بهداشت فومن زمین تهیه و پروانه ساخت نیز اخذ شده و بالغ بر ۷.۳ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

به گزارش ایلنا از رشت از فومن، نصرالله کوهستانی با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت درباره فعالیت‌های عمرانی انجام شده در این شبکه گفت: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده گام‌های بسیار مثبت و بی‌سابقه‌ای در زمینه بهداشت و درمان برداشته شده است.

وی این اقدام‌ها را در راستای خدمات‌رسانی هر چه بهتر و بیشتر به مردم فهیم و بزرگوار فومن عنوان کرد و افزود: تجهیز و نوسازی بیمارستان، ستاد شبکه بهداشت و درمان و مرکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت، تامین و تجهیز لوازم پزشکی و ملزومات اداری از جمله این اقدام‌هاست.

مدیر شبکه بهداشت و درمان فومن میزان اعتبارات هزینه شده در بخش تجهیزات را بالغ بر ۵.۵ میلیارد ریال دانست و افزود: حدود ۲.۵ میلیارد ریال اعتبار به بخش تعمیرات اختصاص داده شده است.

وی اظهار کرد: برای تعمیرات بخش جراحی مردان بیمارستان و شبکه و واحدهای زیر مجموعه فومن در مجموع ۱۱.۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

کوهستانی تعداد روستاهای فاقد زمین برای ساخت خانه بهداشت را ۹ روستا عنوان کرد و ادامه داد: برای ساخت ۹ خانه بهداشت در روستای فاقد خانه بهداشت فومن زمین تهیه و پروانه ساخت نیز اخذ شده و بالغ بر ۷.۳ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه انتخاب پیمانکار خانه‌های بهداشت مذکور انجام شده است، ادامه داد: دهه فجر امسال مردم شاهد بهره‌برداری از این خانه‌های بهداشت می‌شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان فومن درباره راه‌اندازی اورژانس ۱۱۵ شهر ماکلوان تصریح کرد: برای راه‌اندازی اورژانس ۱۱۵ شهر ماکلوان مکان و تجهیزات رفاهی و اداری مهیا شده است و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به تجهیزات آماده شده در بیمارستان شهرستان فومن گفت: تجهیزات مهمی از جمله دستگاه الکتروشوک و نبولایزر و تجهیزات تخصصی ارتوپدی و چشم‌پزشکی برای بیمارستان تهیه شده و تا امروز حدود ۸۰ درصد تخت‌های بیمارستان فومن به صورت کامل تعویض شده است.

این مسئول از تهیه امکانات فنی و رفاهی برای واحدهای ستادی شبکه و مراکز بهداشتی درمانی و خانه بهداشت خبر داد و افزود: تهیه این امکانات در ایجاد انگیزه بین همکاران برای ارائه خدمات به مردم تاثیر مثبت دارد.

وی اقدام‌های انجام شده در بحثفنی آزمایشگاهی، اداری و رفاهی در آزمایشگاه مرکزی فومن و ماکلوان را خوب توصیف کرد و یادآور شد: اعتقاد بر این است با برنامه‌های خوبی که در ماه‌های آینده داریم شاهد تحول عظیم و بی‌سابقه در سلامت شهرستان باشیم.

کوهستانی درباره اجرای طرح تحول نظام سلامت و مزایای آن خاطرنشان کرد: طرح تحول نظام سلامت که از سوی دولت ابلاغ و اجرایی شده، بسیار گسترده است؛ به طوری که هر ایرانی که تاکنون از امکانات بیمه‌ای برخوردار نبوده حتی روی تخت بیمارستان نیز می‌تواند بیمه شود و از مزایای بیمه استفاده کند.

وی سهم پرداختی مردم در بیمه روستایی را پنج درصد عنوان کرد و افزود: در طرح تحول نظام سلامت سهم پرداختی دیگر بیمه‌ها ۱۰ درصد کاهش یافته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان فومن با اشاره به رایگان بودن زایمان طبیعی در طرح سلامت تصریح کرد: با ترویج زایمان طبیعی در مراکز بهداشتی درمانی این شهرستان، شاهد استقبال خوب شهروندان هستیم.

وی وجود دلالان و افراد سودجو در حوزه پزشکی برای تامین اقلام دارویی را از معضلات دانست و یادآور شد: امروزه این مشکل برطرف شده است.

کوهستانی حضور پزشک در بیمارستان را از برکت طرح اورژانس بیمارستان فومن عنوان کرد و ادامه داد: در شب‌ها و روزهای تعطیل دو پزشک عمومی داریم و طرح مقیمی در بیمارستان اجرا می‌شود یعنی عصر‌ها و شب‌ها پزشک متخصص حضور دارد و طرح بسیار پررنگ در بیمارستان اجرایی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز