خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

پهنای باند در گیلان به ۳۲ گیگا بایت می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۶۸۹

دولت تلاش می‌کند با همکاری قوای سه‌گانه و مشارکت مردم و بخش‌خصوصی، مشکلات اقتصادی را برطرف کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پهنای باند در گیلان هفت گیگا بایت است که باید به ۳۲ گیگا بایت می‌رسد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمود واعظی در جمع مدیران گیلان با بیان اینکه زمینه فعالیت‌های بزرگ در گیلان وجود دارد، اظهار کرد: وجود مرز بین‌المللی از ویژگی‌های گیلان است.

وی در ادامه به اشتراک گذاشتن تلفن‌های ثابت اشاره کرد و گفت: تلفن ثابت در کشور نباید زیان‌ده باشد و در نوبت بودن مردم برای دریافت اشتراک تلفن ثابت قابل قبول نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، همراه اول را یکی از شرکت‌های زیر مجموعه شرکت مخابرات ایران عنوان کرد و یادآور شد: امروزه اینترنت تشریفاتی نیست و در دانشگاه‌ها، مراکز تجاری، آموزشی، پژوهشی و… جزو ابزار اولیه محسوب می‌شود.

واعظی با بیان اینکه داشتن اینترنت مطالبه مردم است، خاطرنشان کرد: ارائه سرعت اینترنت نباید کم‌فروشی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش پهنای باند اینترنت در کشور خبر داد و گفت: پهنای باند در گیلان هفت گیگا بایت بود که به ۳۲ گیگا بایت رسید.

همچنین واعظی در جلسه افتتاح پروژه‌های هفته دولت گیلان در محل استانداری این استان گفت: سال گذشته دولت تلاش کرد تا بدون حاشیه و با همکاری قوای سه‌گانه و مشارکت مردم و بخش‌خصوصی مشکلات اقتصادی را برطرف و فرهنگ و اخلاق‌مداری را در کشور تقویت کند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به اخلاق‌مداری در کشور متذکر شد: فرهنگ و اخلاق در کشور و در اعتقادات دینی ما زیربنای اساسی محسوب می‌شود و اگر به این موضوع توجه نشود اقدام‌های دیگر در نظر مردم کمرنگ خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اشتغال، اقتصاد و رفاه مردم را از دغدغه‌های اصلی دولت تدبیر و امید دانست و تصریح کرد: در این راستا دولت تلاش کرده تا با مهار تورم به معیشت مردم سامان دهد.

وی با بیان اینکه تنها مهار تورم چاره‌ساز نیست، خاطرنشان کرد: کنترل تورم در شرایطی برای اقتصاد کشور سودمند خواهد بود که رونق اقتصادی نیز در کشور جریان یابد.

واعظی گفت: با تلاش‌های دولت تدبیر و امید از ابتدای سال جاری در حال خارج شدن از رکود اقتصادی هستیم و در اواخر امسال نیز روزنه‌هایی از رونق اقتصادی در کشور نمایان می‌شود.

وی اجرای طرح سلامت را یکی از برنامه‌های خوب دولت اعلام کرد و گفت: اجرای طرح سلامت اجتماعی برای کمک به وضعیت زندگی مردم اجرایی شده و دولت بودجه قابل توجهی به این امر اختصاص داده است.

مقام عالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، موضوع سیاست خارجی را از دیگر برنامه‌های مهم دولت دانست و یادآور شد: مسئله سیاست خارجی، تعامل با دنیا و اصلاح تصویر جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران در خارج از کشور و عادی‌سازی ارتباطات با کشورهای مختلف و همبستگی و همکاری با کشورهای همسایه از اهداف مهم دولت تدبیر و امید است.

به گفته وی، دولت در تلاش است تا با حفظ اصول و اعتقادات و منافع کشور ایران با دنیا ارتباط داشته باشد تا از این طریق منافع بیشتری نصیب ملت شود.

واعظی با اعلام اینکه دولت یازدهم به صورت عملی پاسخ اعتماد مردم را می‌دهد، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور و هیئت دولت در تلاش هستند تا با تلاش مضاعف و به دور از شعار در ارتقای معیشت مردم بکوشند و پاسخ اعتماد مردم را به صورت عملی دهند.

وی متذکر شد: ارتقای وضعیت معیشتی مردم و رونق اقتصادی با همدلی مردم و دولت امکانپذیر می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز