خبرگزاری کار ایران

ماسوله هرگز گاز دار نخواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۹۱۴

در حال حاضر گیلان ۷۵۰ هزار مشترک گاز در بخش های خانگی، تجاری و صنعتی دارد و مصرف سالانه گاز این استان چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مکعب است.

مدیر عامل شرکت گاز استان گیلان گفت: امکان گازرسانی به ماسوله بدلیل بافت تاریخی این شهر میسر نیست.

به گزارش ایلنا از رشت، جمشید ظهیری در جلسه گاز استان افزود: برای تامین انرژی این شهر تاریخی باید تمهیدات دیگری اندیشید.

وی همچنین اظهارداشت: در حال حاضر گیلان ۷۵۰ هزار مشترک گاز در بخش های خانگی، تجاری و صنعتی دارد و مصرف سالانه گاز این استان چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مکعب است.

ظهیری در ادامه با بیان اینکه بیشترین مقدار گاز در نیروگاه های استان به مصرف می رسد، افزود: گیلان دارای سه نیروگاه اصلی شامل سیکل ترکیبی گیلان، شهید بهشتی لوشان و سیکل ترکیبی پره سر رضوانشهر است.

مدیر عامل شرکت گاز گیلان گفت: بطور متوسط روزانه بین ۱۲ تا ۱۳ میلیون متر مکعب گاز در استان مصرف می شود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ۹۹.۵ درصد از جمعیت شهری استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند و تنها چهار شهر کوچک گیلان از قبیل جیرنده، بره سر، ماکلوان و ماسوله تحت پوشش شبکه گاز قرار ندارند.

مدیر عامل شرکت گاز استان با اعلام اینکه شرکت مزبور در پنج محور از قبیل شهری، روستایی، صنایع، سی ان جی و بخش بهینه سازی مصرف فعالیت دارد، افزود: امسال تمامی شهرهای استان که قابلیت استفاده از گاز را دارند گازرسانی می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه گازرسانی به شهر جیرنده و ماکلوان در هفته دولت امسال افتتاح می شود، اظهارداشت: گازرسانی به شهر بره سر از هفته دولت آغاز و تا دهه فجر امسال به اتمام می رسد.

ظهیری با بیان اینکه شهر ماسوله به دلیل بافت تاریخی امکان گازرسانی در آن وجود ندارد، اذعان داشت: برای تامین انرژی این شهر تاریخی باید تمهیدات دیگری اندیشید.

وی همچنین با بیان اینکه ۶۷ درصد خانوارهای روستایی استان گیلان از نعمت گاز بهره مند هستند، گفت: این جمعیت در هزار و ۲۴۷ روستای استان سکونت دارند.

مدیر عامل شرکت گاز استان با اشاره به اینکه طرح های گازرسانی در بخش صنایع و سه ایستگاه سی ان جی بدون هیچ گونه عقب ماندگی در حال انجام است، اظهار امیدواری کرد تا پایان امسال تمامی این طرح ها به بهره برداری برسند.

وی همچنین از اجرای طرح گازرسانی در ۲۱۴ روستای این استان خبر داد و افزود: امسال ۱۵۰ روستا از نعمت گاز بهره مند و درصد برخورداری روستائیان از گاز طبیعی به ۷۱ درصد می رسد.

ظهیری با اعلام اینکه تنها چالش و مشکل پیشروی شرکت گاز استان " گازرسانی به مناطق روستایی " است، تصریح کرد: دو هزار و ۷۰۰ روستا در استان وجود دارد که از این تعداد هزار و ۲۴۷ روستا گاز دار و بقیه فاقد گاز هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر سی ان جی ها یک سوم سوخت استان را تامین می کنند، افزود: طی پنج ماهه امسال فقط ۱۱۸ میلیون متر مکعب گاز به مصرف خودروها رسیده است.

ظهیری یادآورشد: در هفته دولت امسال پروژه گازرسانی ۳۰ تا ۳۵ روستای این استان افتتاح می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز