خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

حضور قوی یونسکو در گیلان برای توسعه پایدار ارزشمند است

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۷۱۷

این حضور برای ما بسیار ارزشمند است زیرا می دانیم درهای جدیدی برای حمایت هرچه بیشتر یونسکو از آثار، فرهنگ، مفاخر، مشاهیر این استان را شاهد خواهیم بود.

استاندار گیلان با تاکید بر بهره گیری از توانمندی های ملی و بین المللی استان گیلان گفت: از ایجاد دفتر یونسکو در استان استقبال می‌کنیم.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد علی نجفی در نشست امضای تفاهمنامهٔ همکاری کمیسیون ملی یونسکو در ایران و شهر رشت، امضای این تفاهم نامه را برای حفظ میراثفرهنگی و طبیعی استان مؤثر دانست و از آمادگی کامل همه دستگاه‌های اجرایی برای زمینه سازی حضور مؤثر یونسکودر گیلان خبرداد.

وی افزود: دستیابی به توسعه پایدار در محیط زیست، مبتنی بر آموزش از اهداف اصلی دولت تدبیر و امید است که در این زمینه یونسکو در گیلان می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد.

این مسئول حفظ و تقویت میراثطبیعی با رویکرد توسعه استان را نیز از اهداف دیگر دولت برشمرد و تصریح کرد: بطور جدی ارتقای سطح رفاه زندگی مردم گیلان را برای دسترسی به شهر سالم پیگیر هستیم.

نماینده عالی دولت بر بهره گیری از توانمندی‌های ملی و بین المللی استان گیلان تأکید کرد و گفت: از ایجاد دفتر یونسکو در استان استقبال می‌کنیم.

استاندار گیلان افزود: رسیدن به شهری سالم باید هدف همه ما باشد و ما نباید به درهای بسته برخورد کنیم بلکه باید با نقشه صحیح به راه درست توسعه پایدار دست یابیم.

نجفی ادامه داد: این حضور برای ما بسیار ارزشمند است زیرا می‌دانیم درهای جدیدی برای حمایت هرچه بیشتر یونسکو از آثار، فرهنگ، مفاخر، مشاهیر این استان را شاهد خواهیم بود.

سعید آبادی، دبیر کل کمیسیون یونسکو در ایران، نیز دراین نشست گفت: ایجاد کرسی یونسکو در دانشگاه گیلان، ثبت میراثمعنوی گیلان درفهرست جهانی، انتخاب شهر رشت به عنوان شهر خلاق، حضور مؤثر گیلان در برنامه راه ابریشم و حمایت از تنوع زیستی استان و احیاء تالاب انزلی از مواردی است که علاقمند به همکاری هستیم.

غلامعلی جعفرزاده از نمایندگان رشت در مجلس شورای اسلامی هم استفاده ازظرفیت‌های منطقهٔ آزاد انزلی برای گسترش روابط ملی و بین المللی مؤثر دانست و گفت: سابقهٔ غنی فرهنگی گیلان ضمانت اجرایی بسیار خوب برای گسترش همکاری‌های دو طرف است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز