خبرگزاری کار ایران

با ایجاد اشتغال مستقیم برای ۴۰ بافنده فرش؛

اولین کارگاه تولید فرش ابریشم در گیلان به بهره برداری می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۰۸۴

به منظور راه اندازی و تجهیز این کارگاه‌ها، استاندار گیلان تأمین ۱میلیارد ریال از هزینه های تعمیر و تجهیز آن را تقبل کرده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از راه اندازی اولین کارگاه تولید فرش ابریشم در نصیرمحله شفت خبر داد.

علی منتظری گفت: براساس تفاهم نامه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اداره کل فنی و حرفه ای استان ۱۶ مرکز کارگاهی به منظور تولید انبوه فرش دستباف در اختیار این سازمان قرار اده شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، وی همچنین با اشاره به تفاهم نامه استاندار گیلان با مرکز ملی فرش گفت: در این تفاهم نامه تأمین ارائه تسهیلات به قالی بافان، پرداخت هزینه های آموزش قالیبافی به طور رایگان برای ۲هزار نفر، تأمین ۱۰۰ دار قالی آرگونومیک از جمله تعهدات مرکز ملی فرش در آموزش و ترویج این صنعت است و افزود: احیاء و راه اندازی مجدد کارخانه های ابریشم در گیلان از جمله دیگر تعهدات این مرکز در توسعه فعالیت های مرتبط با صنعت فرش است.

منتظری همچنین با اشاره به عقد تفاهم نامه همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل گردشگری تصریح کرد: به منظور حمایت از فعالان عرصه فرش دستباف در گیلان اولین مرکز دائمی نمایشگاهی و فروشگاهی در بلوار شهید انصاری رشت هم اکنون در حال فعالیت است.

وی در ادامه از عقد تفاهم نامه همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت با اداره کل فنی و حرفه ای و سازمان گردشگری و میراثفرهنگی استان خبر داد و افزود: طی این تفاهم نامه ۱۶ مرکز و ساختمان مازاد اداره کل فنی و حرفه ای در سراسر استان جهت راه اندازی مجتمع های بزرگ و کارگاه های تولید فرش دستباف اختصاص یافته است.

منتظری تصریح کرد: به منظور راه اندازی و تجهیز این کارگاه ها، استاندار محترم گیلان تأمین ۱میلیارد ریال از هزینه های تعمیر و تجهیز آن را تقبل کرده اند.

وی افزود: در این راستا اولین مرکز و کارگاه تولید فرش ابریشم دستباف به زودی در نصیرمحله شهرستان شفت با ایجاد اشتغال برای ۴۰ نفر به زودی به بهره برداری می رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان تصریح کرد: متقاضیان و فعالان تولید فرش دستباف به منظور بهره مندی از مزایا و استقرار در کارگاه های تولید فرش دستباف، می توانند مدارک و سوابق فعالیتی خود را به اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ارائه کنند.

وی افزود: پس از انجام بررسی و تأیید در کمیته فرش استان، واجدین شرایط جهت عقد قرارداد از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت به سازمان فنی و حرفه ای معرفی می شوند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت۱۰ هزار بافنده فرش دستباف در قالب ۱۶ اتحادیه صنفی گفت: از این میزان ۸ هزار نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.

منتظری همچنین از فعالیت۴۰ شرکت تعاونی فرش دستباف در سطح استان خبر داد.

وی با اشاره به تخصیص بخش عظیمی از یارانه دولتی در چتر حمایتی بیمه شدگان قالیباف و تشویق فعالان واقعی تولید فرش دستباف بر لزوم شناسایی فعالان واقعی فرش دستباف تأکید کرد و گفت: پایش و احراز اشتغال و فعالیت بافندگان بیمه شده فرش دستباف به زودی در سراسر استان اجراء خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: براساس استاندارد تعیین شده، فردی بافنده فرش محسوب می شود که بتواند سالیانه یک میلیون گره و یا به عبارتی سه مترمربع فرش دستباف تولید کند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری ۷۴ دوره آموزشی رایگان در سراسر استان بین سال های ۸۵ تا ۹۰ گفت: این دوره های آموزشی به ویژه در روستاهای استان گیلان برگزار شده است.

وی افزود: در برگزاری این دوره های آموزشی۲۵۵۰ نفر به طور رایگان تحت آموزش کارشناسان و فارغ التحصیلان دانشگاهی فرش قرار گرفته اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز