خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان؛

ارزش برنامه‌های پرورشی به حضور داوطلبانه دانش آموزان است

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۵۴۳

اگر شناخت تخصصی کارشناسان به ادارات القاء شود، به اهدافمان خواهیم رسید، و لازمه این بحثتسلط و اشرافیت روی فعالیت‌ها و انتقال آنهاست.

حاجتی در نشست اداری حوزه پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: برنامه‌های ما با شرکت داوطلبانه دانش آموزان در فعالیت‌های تربیتی ارزش پیدا می‌کنند.
به گزارش ایلنا از رشت، مهدی حاجتی در نشست اداری حوزه پرورشی و فرهنگی گفت برنامه‌های ما زمانی ارزش پیدا می‌کنند که دانش آموزان داوطلبانه در برنامه‌های تربیتی شرکت کنند.
در این نشست، مهدی حاجتی با بیان وجود فعالیت‌های بسیار متنوع در حوزه پرورشی اذعان داشت: تردیدی ندارم که بخش اعظم فعالیت‌های آموزش و پرورش در بخش پرورشی است و انجام این امور نیاز به خلاقیت، عشق به کار و ابداع دارد.
وی گفت: در راستای تقویت فعالیت‌های حوزه، گفتمان دو سویه برای بهبود روند فعالیت‌های پرورشی بسیار مفید است و این نوع جلسات در راستای ایجاد این فضای دوسویه بین کار‌شناسان و مدیریت اداره کل موثر خواهد بود.
حاجتی تصریح کرد: در بخش آموزشی بودجه بندی و شاخصه کلاس مشخص است، اما در حوزه پرورشی اینگونه نیست و اعتقاد مربی در آموزش او بسیار موثر است.
وی تاکید کرد: خلاقیت تاثیر زیادی روی انتقال مفاهیم توسط مربیان پرورشی دارد.
حاجتی با اشاره به اهمیت تخصص و تسلط کار‌شناسان بیان کرد: اگر شناخت تخصصی کار‌شناسان به ادارات القاء شود به اهدافمان خواهیم رسیدو لازمه این بحثتسلط و اشرافیت روی فعالیت‌ها و انتقال آنهاست.
وی عنوان کرد: باید به کار کار‌شناسی و خرد جمعی اعتقاد داشته باشیم و آن را در حوزه خود تقویت کنیم و این جلسات دوسویه به عنوان اتاق فکر تقویت کننده این بحثخواهد بود
مدیر کل خطاب به کار‌شناسان حوزه پرورشی و فرهنگی اداره کل، گفت: شما متولی تربیت در استان هستید و سیاستگذاری‌های این حوزه متعلق به شماست و در واقع در بحث‌های حوزه‌های تربیتی شما سکان دار و پاسخگو هستید که این امر با وجود خلاقیت، ابتکار و الگوبرداری صحیح میسر است.
وی به اهمیت نقش اطلاع رسانی نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به برنامه‌های متنوع و خوب شما باید بحثاطلاع رسانی به خوبی انجام شود.
حاجتی گفت: برنامه‌های ما زمانی ارزش پیدا می‌کند که دانش آموزان داوطلبانه در برنامه‌های تربیتی شرکت کنند.
سیده حمیرا ذکی‌پور، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل نیز در این نشست به ارایه گزارش اجمالی حوزه کاری خود پرداخت و گفت: رویکرد معاونت پرورشی و فرهنگی یک رویکرد فردی و انفرادی نسیت بلکه ما به به دنبال کار گروهی و تیمی هستیم
وی عنوان کرد: انسان تک ساحتی، انسان کاملی نیست و ما به دنبال رشد دانش آموزان در تمامی زمینه‌ها هستیم
معاون پرورشی و فرهنگی گفت: فعالیتهای پرورشی تقویت کننده برنامه‌های آموزشی می‌باشند.
ذکی‌پور به کمبود نیروی انسانی حوزه پرورشی نیز اشاره کرد و افزود: ما برای جبران بخشی از این کمبود از ۴۵۰نفر از نیروهای آموزشی در بخش پرورشی استفاده کرده‌ایم که این خود محاسن و معایبی را در پی دارد.
در این نشست رؤسای ادارات حوزه معاونت نیز به بیان برنامه‌ها گزارشات و چالشهای حوزه پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز