خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان خبر داد:

اجرای سرشماری عمومی کشاورزی در مهرماه سال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۸۹۱

سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۳۹۳ از ۵ مهر ماه سال جاری، لغایت ۱۸ آبان ماه به مدت ۴۰ روز در سراسر استان انجام خواهد شد.

نخستین نشست ستاد هماهنگی سرشماری عمومی کشاورزی سال۱۳۹۳ به ریاست استاندار گیلان برگزار شد.
به گزارش ایلنا از رشت، در این نشست که با حضور فرمانداران و جمعی از مدیران کل استان برگزار شد، دکتر محمد علی نجفی با اشاره به نقش مهم آمار در تصمیم گیری های صحیح مدیریتی اظهار داشت: برای تحلیل وضعیت گذشته و حال، برنامه ریزی و پیش بینی آینده، داشتن آمارهای واقعی از ضرورت‌هایی به شمار می رود که مسئولین امر باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه آموزش نقش موثر و بسزایی را در اجرای هر چه بهتر این سرشماری ایفاء می‌کند افزود: با آمار و ارقام صحیح مطمئناً بهتر می توان در جهت کمک به بخش کشاورزی اقدام کرد.
استاندار گیلان با اشاره به اهمیت سرشماری در توسعه بخش کشاورزی اظهار داشت: بخش کشاورزی بدلیل تامین غذای مورد نیاز جامعه یکی از مهم‌ترین حوزه های اقتصادی کشور محسوب می‌شود که سهم بالایی در حوزه اشتغال را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۳۹۳ از ۵ مهر ماه سال جاری لغایت ۱۸ آبان ماه به مدت ۴۰ روز در سراسر استان انجام خواهد شد.
استاندار گیلان در مورد ضرورت اجرای سرشماری کشاورزی خاطرنشان کرد: تغییر در فعالیت های مختلف بخش کشاورزی از قبیل تغییر در کاربری اراضی، تغییر نوع کشت، ایجاد و یا تعطیلی واحدهای کشاورزی به دلیل وجود تغییرات در اقتصاد کشور، ادغام و یا تجزیه بهره‌برداری ها تهیه فهرست جدید بهره‌برداران کشاورزی کشور را ضروری می‌‌کند.
محمد حسین اصغریان، معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان، هم در این نشست گفت: یکی از شیوه‌های تولید آمار کشاورزی اجرای سرشماری کشاورزی است. تقریباً تمام کشورهای دنیا سرشماری کشاورزی را هر ۵ یا ۱۰ سال اجرا می‌کنند. در ایران نیز سرشماری کشاورزی هر ۱۰ سال یکبار اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه تا کنون اجرای سرشماری عمومی کشاورزی در سطح نقاط شهری و روستایی کشور در سال ۱۳۶۷،۱۳۷۲و۱۳۸۲ انجام شده است، گفت: سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۳۹۳، چهارمین سرشماری عمومی کشاورزی جمهوری اسلامی ایران است در پاییز ۱۳۹۳ به مرحله اجرا درخواهد آمد.


نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز