خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فنی و حرفه ای گیلان؛

هرم تحصیلی و اشتغال در ایران وارونه است

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۰۵۷

با پیگیر های صورت گرفته دو رشته برق و جوشکاری در مهر ماه سال جاری در فنی و حرفه ای فومن پذیرش دانشجو خواهند داشت.

دانشگاه علمی و کاربردی مرکز فنی و حرفه ای شهرستان فومن با حضور مسئولین و نماینده شهرستانهای فومن و شفت و مدیرکل فنی و حرفه ای گیلان و رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی افتتاح شد.


به گزارش خبرنگار ایلنا از فومن، دکتر شمشادی ظهر امروز در آیین افتتاح دانشگاه علمی و کاربردی مرکز فنی و حرفه ای این شهرستان گفت: برای رسیدن به چشم انداز ۱۴۰۴ جمهوری اسلامی ایران باید از سرمایه انسانی بهره برد.


وی افزود؛ منابع انسانی باید جایگزین منابع انرژی مانند نفت و گاز در کشور شود.


شمشادی سه دیدگاه استراتژیک نوآوری، فن آوری و کار آفرینی را در دستور کار فنی و حرفه ای عنوان نمود و بیان داشت؛ اشتغال امروز به یک مشکل اصلی برای نظام تبدیل شده است که برای رفع این معضل به سمت کار و کار آفرینی حرکت کرد.


مدیرکل فنی و حرفه ای گیلان دوره های کاردانی را حلقه مفقوده فنی و حرفه ای فومن عنوان نمود و بیان داشت؛ با پیگیر های صورت گرفته دو رشته برق و جوشکاری در مهر ماه سال جاری پذیرش دانشجو خواهند داشت.


وی از پیگیری های نماینده فومن وشفت در خصوص اخذ مجوز این مرکز دانشگاهی تشکر نمود وافزود؛ با توجه به قطب گردشگری بودن شهرستان فومن رشته هتل داری در مقطع کاردانی در این واحد دانشگاهی جذب دانشجو خواهد داشت.


شمشادی هرم اشتغال در کشور ایران را وارونه دانست و افزود؛ امروزه در ایران ۶۵درصد فارغ التحصیل دوره کارشناسی و ۲۵ درصد کاردانی داریم که در کشورهای توسعه یافته این موضوع بالعکس بوده و نیروهای کاردان وارد به بازار کار بیشتر از نیروهای کارشناس بیکار هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز