خبرگزاری کار ایران

در سه سال آینده صورت می گیرد؛

جذب بیش ازسه هزار نفر در آموزش و پرورش گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۳۶۸

بیش از چهارده هزار نفر از معلمان گیلانی بیش از ۲۰ سال سابقه کار دارند و طی ده سال آینده ۴۸درصد آنان بازنشست خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در نشست خبری عصر امروز با اصحاب رسانه گفت؛ به ازای هر ۱۴ دانش آموز در گیلان یک معلم مشغول به تدریس هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، دقایقی پیش مهدی حاجتی درنشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت؛ اهالی رسانه می توانند با اطلاع رسانی درست در جهت تنویر افکار عمومی و ایجاد فضای همدلی بسیار موثر باشند.

وی افزود؛ آموزش و پرروش بعنوان بزرگترین دستگاه فرهنگی مشغول به فعالیت است که طبق فرمایش مقام معظم رهبری، خروجی های آموزش و پرورش نیروهای خلاق و متخصص هستند و این مجموعه آموزشی دستگاه مصرفی به حساب نمی آید.

حاجتی با بیان اینکه آموزش و پرروش در تمامی نقاط کشور یک مرکز فرهنگی به نام مدرسه دارد که پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز آن به اهتزاز در آمده است افزود؛ دانش آموزان نیز سفیران ما در خانه های ملت هستند.

این مسئول افزود؛ در حال حاضر ۳۳ شهرستان و منطقه آموزش و پرورش در گیلان مشغول فعالیت هستند که حول محورهای ساماندهی نیروی انسانی، عملیاتی کردن بودجه در مدارس، ارتقاء و توانمند سازی مدیران و مدیریت غیر متمرکز به انجام وظیفه خواهند پرداخت.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه گیلان ۳۹۰هزار دانش آموز دارد تصریح کرد؛ ۴۸درصد این دانش آموزان دختر و ۵۲ درصد آنان پسر هستند.

وی افزود؛ این استان دارای ۵۷۸۱ واحد آموزشی است که با ۱۹۴۵۳ کلاس در سراسر گیلان مشغول به خدمات دهی در بخش آموزش می باشد.

حاجتی با بیان اینکه؛ ۲۹۸۵۳ دانش آموز گیلانی در مدارس غیر انتفاعی مشغول به تحصیل هستند گفت: این آمار نشان از ۱۴درصد تحصیل دنش آموزان گیلانی در مدارس غیر انتفاعی را دارد که ۴درصد اضافه تر از میانگین کشوری است.

وی تعداد نیروی انسانی شاغل در آموزش و پرورش گیلان را ۳۰۵۶۱نفر عنوان نمود و بیان داشت؛ از این تعداد ۲۶۲۳۹ نفر در سطح مدارس مشغول به تدریس هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان افزود؛ نیروی های شاغل در مجموعه آموزش و پرورش گیلان ۱۴۹۷۰نفر خانم هستند که ۵۷درصد شاغلین این اداره را در استان تشکیل می دهند.

این مسئول ۱۸۴۶۲ نفر از معلمان آموزش و پرورش گیلان را دارای مدرک تحصیلی لیسانس و ۳۰۱۸ نفر را دارای مدرک فوق لیسانس و بالاتر عنوان نمود و گفت؛ گیلان در بازنشسته شدن معلمان طی سالهای آتی رتبه نخست کشور را خواهد داشت.

وی افزود؛ ماهانه ۵۰ میلیارد تومان حقوق به پرسنل آموزش و پرورش در استان پرداخت می شود.

حاجتی با بیان اینکه بخش عظیمی از بودجه آموزش و پرورش صرف حقوق پرسنل می شود افزود؛ دولت امسال ۲۶درصد بودجه آموزش و پرورش را افزایش داده است.

وی تکمیل کردن سالن هزار نفره که از سال۷۶ تا به الان به صورت نیمه کاره مانده و مرمت تنها استخر فرهنگیان که در برف سال ۸۳ تخریب گردیده است را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت؛ با عنایت دکتر نوبخت و استاندار گیلان این دو پروژه در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز