خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر رشت؛

ناهماهنگی دستگاههای خدمت رسان موجب نارضایتی مردم می شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۱۶۲

طرح ساماندهی رودخانه‌ها، طرح ساماندهی مرکز دفن زباله های سراوان، طرح ساماندهی روان آب سطحی شهر رشت، پروژه نهضت آسفالت و ساماندهی نهضت آسفالت در حال پیگیری است.

رضا جمشیدی‌ چناری در اجلاس روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها، اظهار کرد: چهل و ششمین اجلاس مشورتی کلانشهرها و مراکز استان‌ها که سومین جلسه علنی روسای شوراها میباشد فرصت خوبیست تا با همفکری و تبادل نظر فی مابین شهرهای بزرگ و کوچک، و دسترسی به اطلاعات شوراها و شهرداری های کشور شاهد نوآوری و پیشرفت شهرها باشیم.

به گزارش ایلنا از رشت، وی افزود: اگر به خوبی عملکرد شوراها مورد بررسی قرار دهیم در می‌یابیم، تحولاتی که در دو دهه گذشته در شهرها و روستاها صورت گرفته است توان مدیریتی این نهاد مدنی را در حوزه شهری رشت بیان می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شورای رشت گفت: بر اساس قانون اساسی و قانون شوراهای اسلامی، نقش اصلی در مدیریت شهری بر عهده شوراهای اسلامی شهر است که نمایندگانش از طرف مردم انتخاب شده اند.

جمشیدی‌چناری تصریح کرد: همه برنامه‌ها تصمیمات شهرداری باید با هماهنگی و نظارت شورا انجام پذیرد طبق قانون شورای اسلامی، شورای شهر به منظور پیشبرد برنامه های اجتماعی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی ودیگر امور رفاهی با نظر مردم و برای نظارت به امور شهر تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری خطاب به شوراها، گفت: شما تلاش کنید با همت بر کار و خدمت، تجربه خوبی به یادگار بگذارید.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت، با تصریح بر چالش‌های اساسی شهر رشت، افزود: طرح ساماندهی رودخانه‌ها، طرح ساماندهی مرکز دفن زباله های سراوان، طرح ساماندهی روانآب سطحی شهر رشت، پروژه نهضت آسفالت و ساماندهی نهضت آسفالت در حال پیگیری است.

جمشیدی چناری اظهار کرد: من یک بار دیگر تشکر میکنم از اینکه شهر رشت را برای این اجلاس انتخاب کردید و توفیقی است برای بنده تا به عنوان نایب رییس اجلاس در خدمت شما عزیزان باشم ومی‌خواهم از این فرصت استفاده نموده و پیشنهادی را مطرح کنم.

وی با بیان اینکه پیشنهاد بنده پیگیری موضوع " مدیریت واحد شهری " بر اساس قانون است، گفت: واقعیت این است که یکی از مشکلات تمام شهرها و روستاها ناهماهنگی میان ارگان ها و نهادهای خدمت رسان در انجام امور است. بارها شاهد بوده‌ایم که پروژه ایی انجام می‌شود یا خیابانی آسفالت شده اما شرکت های آب و فاضلاب، برق، گاز، مخابرات و امثال اینها، آنرا می‌شکافند تا لوله ای یا سیمی را در دل زمین جا بدهند. این مسئله کار را برای مردم ونهادهای خدمات رسانی مشکل می‌کند و نارضایتی عمومی را به وجود می‌آورد.

جمشیدی‌چناری گفت: این موضوع را بارها و بارها دیده ایم و به راهکارهای متفاوتی فکر کرده ایم. واقعا علت عدم هماهنگی سازمان ها و نهادهای خدمت رسان شهری چیست؟ آیا این موضوع مصداق اسراف نیست؟ آیا در برنامه ریزی شهر این معضلات قابل قبول است؟ چه باید کرد؟

وی تصریح کرد: یکی از واژه هایی که امروزه به عنوان راهکار موضوع مطرح می‌شود واژه " مدیریت واحد شهری " است.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: طرح مدیریت واحد شهری از جمله مباحثی است که در برنامه سوم به آن اشاره می‌شود و در ماده ۱۳۶ برنامه سوم نیز بر آن تاکید شده است.

جمشیدی‌چناری تاکید کرد: همانگونه که به صراحت در برنامه های سوم و چهارم آمده است دولت‌ها موظف بوده و هستند که منابع مالی ذیربط اجرای مدیریت واحد شهری را در اختیار شهرداری ها قرار دهند و این نه تنها به معنای افزایش بودجه شهرداری ها است بلکه نتیجه آن هزینه شدن بودجه بر اساس نیاز شهرداریها است، و نیز هزینه شدن بودجه بر اساس نیاز هر شهر و تشخیص محلی و شهری است و این موضوع نتیجه ای جز مدیریت اثر بخش و کارای بودجه نیست.

وی تصریح کرد: البته در این موضوع ابهاماتی مانند نحوه انتخاب مدیران شهری، تعامل آنان با وزرا، شورای شهر و حتی مدیران شهرداری وجود دارد که به نظر میرسد پیگیری موثر شورای عالی استانها و این مجمع میل و اشتیاق دولت ها در کوچک شدن دولت و تفویض اختیارات خود به نهاد های مردم نهاد هر چه زودتر آن ها را برطرف خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: امیدوارم در این نشست ها بتوانیم با همفکری و همراهی مشکلات پیش رو را شناسایی نموده و در جهت رفع آن راهکار مناسب مشخص شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز