خبرگزاری کار ایران

به مشابه سال گذشته؛

کاهش ۷ درصدی ریزش های جوی در حوضه آبریز دریای خزر

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۷۷۰

میزان بارش در حوضه آبریز سفیدرود بزرگ ۲۹۰ میلی متر ثبت گردید که این میزان نسبت به میانگین دوره متوسط مشابه دراز مدت(۳۲۸ میلی متر) ۱۲درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته(۲۸۰ میلی متر) ۴ درصد افزایش داشت.

آمار مقایسه ای میزان بارش های جوی در سه حوضه آبریز دریای خزر، سفیدرود بزرگ و حوضه داخلی استان گیلان از ابتدای مهرماه سال ۹۲ تا بیست و چهارم خرداد ماه سال جاری از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان اعلام شد.

به گزارش ایلنا از رشت و به نقل ازروابط عمومی آب منطقه ای گیلان و بر اساس اعلام دفتر مطالعات پایه منابع آب این شرکت، از ابتدای مهرماه سال گذشته تا ۲۴ خرداد ماه سال جاری، ارتفاع ریزش های جوی در حوضه آبریز دریای خزر ۳۳۶ میلی متر بوده که این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره مشابه متوسط دراز مدت(۳۶۰ میلی متر) و دوره مشابه سال آبی گذشته(۳۶۲ میلی متر) ۷ درصد کاهش را نشان می دهد.

بر پایه این گزارش طی دوره زمانی یاد شده، میزان بارش در حوضه آبریز سفیدرود بزرگ ۲۹۰ میلی متر ثبت گردید که این میزان نسبت به میانگین دوره متوسط مشابه دراز مدت(۳۲۸ میلی متر) ۱۲درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته(۲۸۰ میلی متر) ۴ درصد افزایش داشت.

همچنین بر اساس پایش انجام شده توسط دفتر مطالعات پایه منابع آب در ۱۰ ایستگاه شاخص حوضه آبریز داخلی استان گیلان، میزان متوسط بارش در این استان از تاریخ اول مهر ماه ۹۲ تا بیست و چهارم خرداد ماه سال جاری ۷۹۴ میلی متر ثبت شد که این میزان بارندگی نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته(۷۱۰ میلی متر) ۱۲ درصد افزایش را نشان می دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز