خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان خبر داد:

اجرای طرح ارتقاء ایمنی تردد عابرین پیاده و موتورسواران در روستاها

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۱۸۰

طی ۳ مرحله ی اجرای طرح بالغ بر ۷ هزار کلاه ایمنی در سطح روستاهای هدف برنامه توزیع گردیده و حدود ۱۲ هزار نفر از هموطنان روستایی در سطح استان تحت پوشش طرح مذکور قرار گرفتند.

مراسم اختتامیه سومین مرحله ی طرح بزرگ ارتقاء ایمنی تردد عابرین پیاده و موتورسواران در روستای تمچال شهرستان آستانه اشرفیه برگزار شد.
به گزارش ایلنا از رشت، آل محمدی، مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گیلان در این مراسم طی سخنانی گفت: یکصد روستای استان در ۲۰ اجرای صورت پذیرفته تحت پوشش سومین مرحله ی طرح بزرگ ارتقاء ایمنی تردد عابرین پیاده و موتورسواران قرار گرفتند.
وی افزود: دراجرای این طرح ۲ هزار کلاه ایمنی و صدها اقلام آموزشی بین موتورسواران و عابران پیاده روستاهای منتخب توزیع شد و در مجموع طی ۳ مرحله ی اجرای طرح بالغ بر ۷ هزار کلاه ایمنی در سطح روستاهای هدف برنامه توزیع گردیده و حدود ۱۲ هزار نفر از هموطنان روستایی در سطح استان تحت پوشش طرح مذکور قرار گرفتند.
آل محمدی درادامه گفت: پس از اجرای موفقیت آمیز طرح آموزش ارتقاء ایمنی عابرین و موتورسواران در سالهای قبل در سالجاری نیز در راستای اقدامات فرهنگی و آموزشی سومین مرحله ی طرح مذکور با تحت پوشش قراردادن ۱۰۰ روستای دیگر در ۲۰ نقطه ی استان به مرحله ی اجرا در آمد.
وی افزود: عابرین پیاده وراکبان موتورسیکلت در استان گیلان یکی ازآسیب پذیر ترین گروههای فعال در ترافیک می باشند و تقریبا دو سوم(۳/۲) از کل متوفیات ناشی از حوادثرانندگی را عابرین پیاده و راکبین موتورسیکلت به خود اختصاص می دهند، که امیدواریم با تداوم برگزاری چنین طرحهایی در گستره ی وسیع و آموزش مهارتهای لازم جهت تردد ایمن توام با آرامش و اطمینان در سطح جاده و محورهای استان به عموم مردم شاهد کاهش حوادثترافیکی بویژه در سطح عابرین و موتورسواران در سطح استان گیلان باشیم.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گیلان، سپس به کاهش ۳۱ درصدی تلفات عابرین پیاده و موتورسواران در استان(از سال ۸۹ تا سال ۹۲) به رغم افزایش تردد عابرین پیاده و موتورسواران اشاره نموده گفت: کاهش محسوس تلفات در رده عابرین و موتورسواران در سالهای اخیر و نیز استقبال بی نظیر روستاییان فهیم استان ازاجرای طرح مذکور از جمله نشانه های بارز موفقیت آمیزبودن اجرای طرح مذکور در گستره وسیع بوده است.
این مقام مسئول همکاری همه دستگاههای مسئول و همراهی مردم را دو عامل موثر در زمینه ارتقاء فرهنگ ایمنی و ترافیک و کاهش حوادثرانندگی برشمرده و خاطر نشان نمودند: اداره کل حمل و نقل و پایانه ها اهدافی نظیر افزایش ایمنی تردد، کاهش آسیبها، افزایش احساس مسئولیت در عابرین پیاده و موتورسوران برای محافظت از خود و دیگران و رعایت حقوق شهروندی متقابل راننده و عابر و در نهایت حفظ و حراست از سرمایه های انسانی جامعه… را در اجرای این طرح در استان مد نظر قرار داده که امیدواریم با حمایت دست اندرکاران امر و همراهی مردم شریف استان گیلان به این مهم دست یابیم.
ایشان در خاتمه خاطرنشان نمود: بی تردید از جمع بندی نظرات کارشناسان ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان وشناخت نقاط ضعف و قوت۳ مرحله اجرای طرح مذکور - تحلیل اطلاعات و آمار دریافتی پزشکی قانونی و نظرات مردمی که در نظرسنجی‌های صورت پذیرفته در طول اجرای طرح کسب شده در جهت بهبود اجرای مراحل بعدی این طرح بزرگ در استان بهره خواهیم برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز