خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خبر داد؛

آغاز فعالیت ۳۰ پایگاه سنجش در استان گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۲۱۴

برنامه سنجش با اهدافی همچون کمک به بهبود آموزش و پرورش کشور اعم از عادی و استثنایی، تشخیص و شناسایی به موقع و جامع کودکان دچار آسیبهای جسمی و روانی، پیشگیری از افت تحصیلی، جایگزینی صحیح و دقیق کودکان در نظام آموزشی کشور در استان اجرا خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در جلسه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، اعلام کرد: ۳۰ پایگاه سنجش از ۲۴ خرداد ماه در سراسر استان کار خود را آغاز خواهند کرد.
به گزارش ایلنا از رشت، ستاد هماهنگی اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان استان گیلان به ریاست مهدی حاجتی مدیرکل و با حضور میهمانانی از سازمان بهزیستی، خدمات بهداشتی و درمانی استان، دانشگاه علوم پزشکی گیلان و استانداری در محل دفتر مدیرکل تشکیل شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در ابتدای سخنان خود، اظهار داشت: برنامه سنجش با اهدافی همچون کمک به بهبود آموزش و پرورش کشور اعم از عادی و استثنایی، تشخیص و شناسایی به موقع و جامع کودکان دچار آسیبهای جسمی و روانی، پیشگیری از افت تحصیلی، جایگزینی صحیح و دقیق کودکان در نظام آموزشی کشور در استان اجرا خواهد شد.
وی برنامه ریزی برای اجرای طرحهای مختلف پیشگیری از بروز معلولیتها در سطح کشور و ارائه خدمات متناسب آموزشی و توانبخشی به دانش آموزان را از اهداف دیگر این طرح عنوان نمود و افزود: در راستای رسیدن به اهداف فوق، نظام آموزش و پرورش کشور با بهره گیری از نظرات و پیشنهادات کارشناسان و متخصصین در صدور تهیه طرحی برآمده است تا به موجب آن کودکان واجب التعلیم را پیش از ورود به دبستان و با استفاده از تجهیزات و امکانات تخصصی و نظر افراد متخصص تحت آزمایش و سنجش بینایی، شنوایی، هوش و… قرار دهد.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده کودکانی که وارد کلاس اول می شوند مشمول این طرح خواهند بود و باید قبل از آغاز سال تحصیلی جدید و در موعد مقرر که امسال از تاریخ ۲۴ خرداد ماه شروع خواهد شد و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت با مراجعه به پایگاههای سنجش مراجعه نمایند تا تحت ارزیابی های مورد نظر قرار گیرند.
وی در ادامه از آمادگی ۳۰ پایگاه سنجش در استان برای اجرای این طرح خبرداد و افزود: ۶ پایگاه در شهرستان رشت و مابقی ذر سراسر استان فعالیت خواهند داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز