خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی؛

از ظرفیت های قانونی منطقه آزاد انزلی برای توسعه صادرات استفاده شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۱۵۹

صنایع تبدیلی کشاورزی از ظرفیتهای مغفول مانده استان است که این منطقه آمادگی خود را برای همکاری در زمینه ایجاد آن صنایع در منطقه آزاد انزلی اعلام می کند.

رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل این سازمان در دیدار با رئیس و مدیران کل سازمان جهاد و کشاورزی گیلان خواستار بهره گیری از ظرفیتهای قانونی منطقه آزاد انزلی برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی استان شد و افزود: با توجه به مزایای قانونی و گسترش محدوده منطقه از ۳۲۰۰ به ۹۶۰۰ هکتار و توانمندیهای مختلف صنعت کشاورزی استان، ظرفیت منطقه برای جذب سرمایه گذار در حوزه های مختلف از جمله صنایع تبدیلی کشاورزی افزایش یافته است.
به گزارش ایلنا از انزلی، وی از وجود بازار مصرف بسیار خوب در کشورهای حاشیه دریای خزر و بخصوص قزاقستان خبر داد و گفت: شرکت صادرات محصولات کشاورزی با حضور صادرکنندگان نمونه کشور در ماه آینده، در این منطقه شروع به فعالیت می کند که فعالین بخش های مختلف صنعت کشاورزی گیلان می توانند از این ظرفیت جدید منطقه بهره مند شوند.
مسرور آمادگی سازمان متبوع خود را برای تبدیل منطقه به پایگاه صادرات محصولات کشاورزی استان به ویژه گل و گیاه اعلام کرد و افزود: با واردات ماشین آلات کشاورزی از طریق منطقه آزاد انزلی علاوه بر نوسازی امکانات، زمینه برای بهره وری بیشتر در مسیر تولید محصولات کشاورزی در استان فرآهم می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی شناسایی دقیق نیازمندیها و علایق بازار مصرف را در زمینه صادرات محصولات کشاورزی بسیار حائز اهمیت دانست و اضافه نمود: شناخت بازار هدف و بسته بندی محصولات کشاورزی مطابق با سلایق مصرف کنندگان خارجی در کنار بهره گیری از مزایا و معافیتهای قانونی منطقه ضامن توسعه صادرات و اشتغالزایی بیشتر در بخش های مختلف کشاورزی استان است.
وی افزود: صنایع تبدیلی کشاورزی از ظرفیتهای مغفول مانده استان است که این منطقه آمادگی خود را برای همکاری در زمینه ایجاد آن صنایع در منطقه آزاد انزلی اعلام می کند.
علیرضا شعبان نژاد رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان امکان تولید و صادرات محصولات کشاورزی مختلف در طول چهارفصل را مزیت کم نظیر استان ارزیابی کرد و گفت: به صادرکنندگان و سرمایه گذاران محصولات کشاورزی تسهیلات می دهیم.
وی با بیان اینکه در حال توسعه ظرفیت های سردخانه های استان از ۷۲ هزارتن به ۴۰۰ هزارتن هستیم، منطقه آزاد انزلی را ظرفیت بسیار مناسبی برای ایجاد سردخانه های صادراتی محصولات کشاورزی اعلام و افزود: گیلان قطب کشاورزی کشور است و این سازمان توجه به صادرات را ازمهمترین اولویتهای خود قرارداده و در تلاشیم با بهره گیری از مزایای قانونی منطقه آزاد انزلی، کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت کشاورزی به یکی از قطب های صادرات محصولات کشاورزی کشور تبدیل شویم.
شعبان نژاد آمادگی سازمان متبوع خود را برای نوسازی ماشین آلات کشاورزی و انتقال تکنولوژی تولید ماشین آلات کشاورزی از طریق منطقه آزاد انزلی اعلام و خواستار استقرار اداره جهاد کشاورزی در این منطقه شد و اضافه کرد: با عنایت به نیاز کشور، با احداثکارخانه ترکیب کود شیمیایی در منطقه آزاد انزلی می توان علاوه برطرف نمودن نیاز کشور، زمینه صادرات و درآمد ارزی را نیز فرآهم نمود.
رحمت ا… رحمانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان، آمادگی خود را برای همکاری با منطقه آزاد انزلی در زمینه تغییر و تحول قانونی اراضی منابع ملی در محدوده جدید الحاقی به منطقه اعلام کرد و گفت: مالکیت این منطقه بر اراضی محدوده خود نقش مهمی در جذب سرمایه گذار داشته و همکاری این اداره کل با سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای توسعه استان صورت می گیرد.
گفتنی است در این جلسه مدیران کل، معاونین رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بهمراه معاونین و مدیران منطقه آزاد انزلی نیز حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز