خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر رشت تاکید کرد:

درآمد و هزینه های شورا و شهرداری رشت شفاف سازی شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۱۲۸

وجود دستفروشان در شرایط فعلی جامعه به دلیل خیل بیکاران و عدم اشتغال، حقیقتی انکار ناپذیر است و با وجود خانواده هایی که از تمکن مالی کمتری برخوردار هستند، خرید از دستفروشان مقرون به صرفه بوده و عملا نمی توان این پدیده را از جامعه در شرایط کنونی حذف نمود.

محمد حسین واثق کارگرنیا، عضو شورای شهر رشت ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و آیت الله احسان بخش، به تبصره یک، بند ۲ از ماده ۵۵(اصلاحی) قانون شهرداری ها اشاره کرد و افزود: هرگونه سد معبر اماکن عمومی به هر عنوان شهرداری را مکلف می کند تا با آن برخورد نماید.
به گزارش ایلنا از رشت، رئیس کارگروه ساماندهی دستفروشان افزود: بر اساس شکایات متعدد شهروندان و نارضایتی کسبه و برابر دستور العمل های قضایی، شورا و شهردای در بلوار مدرس، میدان امام بطرف مسجد کاسه فروشان، خیابانهای شیک، شریعتی و مطهری مانع حضور دستفروشان در روزهای عادی تا ساعت ۲۰ می شود.
وی به رضایتمندی شهروندان و کسبه اشاره کرد و اذعان داشت: وجود دستفروشان در شرایط فعلی جامعه به دلیل خیل بیکاران و عدم اشتغال، حقیقتی انکار ناپذیر است و با وجود خانواده هایی که از تمکن مالی کمتری برخوردار هستند، خرید از دستفروشان مقرون به صرفه بوده و عملا نمی توان این پدیده را از جامعه در شرایط کنونی حذف نمود.
عضو شورا همچنین تاکید کرد: ساماندهی دستفروشان از آبان سال گذشته از سوی شورا پیگیر شد و جلسات منظمی با حضور نمایندگانی از استانداری، فرمانداری، دادگستری، نیروی انتظامی و دو تن از اعضای شورا برگزار شد و تلاش گردید تا با ارائه راهکارهایی در کوتاه مدت و بلند مدت به این قشر از جامعه نیز کمک شود اما حمایت از این عزیزان نیازمند حمایت و توجه دستگاه های فراتر است.
محمد حسین واثق کارگرنیا در بخش دیگری از نطق خود خواستار شفاف سازی در درآمد و هزینه های شورا و شهرداری شد.
این عضو شورا با اشاره به بندهای ۱ و ۵ از مواد ۶ و ۸ قانون و آیین نامه و وظایف شوراها گفت: رئیس شورا مسئول امور اداری و مالی شوراست و خزانه دار شورا موظف است ماهانه صورتحساب درآمد و هزینه تسلیمی شهرداری(موضوع ماده ۷۹ قانون شهرداری ها) را حداکثر پس از یک هفته تسلیم شورا نماید.
کارگرنیا به مواد ۱۸ و ۷۱(بند۱۰) شورا های نیز اشاره کرد و تاکید کرد: شورا می باید صورت جامع درآمد و هزینه مصوب خود را هر شش ماه یکبار به ضمیمه صورت جامع درآمد و هزینه شهرداری را برای اطلاع عموم منتشر نماید.
وی افزود؛ تایید صورت جامع درآمد و هزینه شهرداری، هر شش ماه یکبار باید توسط شهردای تهیه و به اطلاع عموم رسیده و نسخه ای از آن نیز به وزارت کشور ارسال شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز