خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر رشت:

دستفروشان سلیمانداراب رشت ساماندهی می شوند

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۱۲۶

شورا از شهردار محترم طی مکاتبه ای خواست تا علل و عوامل رکود ساختمانی در دو سال اخیر را بررسی نموده و به شورا گزارش دهد.

جمشیدی چناری، ضمن خیر مقدم، اعیاد شعبانیه را به حاضران و برشمردن فضایل امام سوم و چهارم شیعیان و حضرت ابوالفضل(ع)، یاد و خاطره شهدا، ایثارگران و جانبازان انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس را گرامی داشت.
به گزارش ایلنا از رشت؛ رئیس شورا، به سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام(ره) اشاره کرد و افزود: هنر بزرگ معمار انقلاب این بود که دیوارهای بلند بین اقشار مختلف جامعه را برداشت و موجب همدلی و وفاق بین مردم شد.
رضا جمشیدی همچنین به نتیجه مشورت خبرگان رهبری پس از ارتحال حضرت امام(ره) اشاره کرد و بیان داشت؛ در نتیجه آن رئیس جمهور وقت، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای به عنوان ولی فقیه و سکاندار نظام انتخاب شدند.
وی یاد و خاطره خدمتگزار صدیق گیلانی، حضرت آیت الله احسان بخش را گرامی داشت و ابراز کرد: قیام ۱۵ خرداد ۴۲ آغاز شکست هیبت پوشالی نظام شاهنشاهی بود که خود را قیم مردم می دانستند، اما با وفاق ملی اقتدار ستم شاهی سرنگون شد.
رئیس شورا در بخش دیگری از سخنان خود فعالیت های شورای چهارم در حوزه زیست محیطی را برشمرد و تاکید کرد: کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا و کارگروه ساماندهی رودخانه ها در راستای حفظ محیط زیست رشت بویژه احیای رودخانه های رشت فعالیت های خوبی را آغاز کرده است.
جمشیدی همچنین به دو طرح ارسال شده به مجلس شورای اسلامی از سوی رئیس شورای عالی استان های دکتر چمران، اشاره نمود و اذعان داشت: طبق لایحه اول در صورت تصویب در مجلس، نصب هرگونه آگهی، بخصوص در ایام انتخابات در اماکن عمومی و کف خیابان ها که موجب نازیبایی بصری شهر می شود از مصادیق ارتکاب جرم بوده و پیگرد قانونی خواهد شد.
وی افزود: در طرح دوم ارسال شده به مجلس، ضمانت اجرایی و قانونی برخورد با سد معبر کنندگان اماکن عمومی پیگیری می شود که در صورت تصویب دستگاه های قضایی و انتظامی نیز در برخورد با سد معبر کنندگان و بویژه دستفروشان، مشارکت خواهند کرد.
رئیس شورا با اشاره به کاهش آمار صدور پروانه های ساختمانی در دو سال اخیر اشاره کرد و افزود: شورا از شهردار محترم طی مکاتبه ای خواست تا علل و عوامل رکود ساختمانی در دو سال اخیر را بررسی نموده و به شورا گزارش دهد.
دکتر جمشیدی همچنین از ساماندهی دستفروشان سلیمانداراب در مجاورت سال ورزشی این محله خبر داد و افزود: در حاشیه ورزشگاه سلیمانداراب، سکوهایی در نظر گرفته خواهد شد و با تخصیص اعتبار ۱ میلیارد تومانی تلاش داریم به این عزیزان کمک نماییم.
وی در پایان به تلاش های شورای چهارم برای برون رفت از این مشکل اشاره نمود و ابراز امیدواری کرد؛ پیگیری های اعضای شورا در اعمال تغییراتی در قانون ماده ۵ و تزاحم پارکینگ و تعدیل قوانین موجود در صدور پروانه موجب رونق ساخت و ساز و در نتیجه افزایش درآمدهای شهرداری باشد.
گفتنی است در پی حضور اعضای شورا در مسجد سلیمانداراب در هفته جاری و بررسی مشکلات این محدوده این تصمیم گرفته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز