خبرگزاری کار ایران

در جهت توسعه صنعت کشتی‌سازی دریای خزر؛

محدوده کشتی‌سازی نیروی دریایی به منطقه آزاد انزلی پیوست

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۵۲۵

با الحاق کشتی سازی شهدای هفتم آذر به محدوده منطقه آزاد انزلی، امکان بهره گیری از مزایا و معافیت های قانونی منطقه آزاد انزلی برای واردات ماشین آلات و تجهیزات سنگین مورد نیاز این کارخانه فراهم شد.

با افزایش محدوده منطقه آزاد انزلی از سوی هیات دولت کشتی سازی شهدای هفتم آذر نیروی دریایی ارتش جهموری اسلامی، مرکز آموزشی منطقه چهارم دریایی و ناوگان شمال نداجا در محدوده این منطقه قرار گرفت.
به گزارش ایلنا از انزلی، در بازدید رضا مسرور رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی در فروردین سال جاری از کشتی سازی شهدای هفتم آذر، مدیران این مرکز خواستار الحاق این مجموعه به محدوده منطقه آزاد انزلی شده بودند تا بتوانند از مزیت‌ها و معافیت‌های قانونی این منطقه جهت توسعه این مجموعه استفاده نمایند.
گفتنی است کارخانه کشتی سازی شهدای هفتم آذر طبق فرمان امیر دریادار سیاری فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی درفروردین ماه امسال در محدوده ناوگان شمال در حسن رود بند انزلی رسما شروع به فعالیت کرد و این مجموعه برای نخستین ‌بار در شمال و جنوب ایران، اقدام به بازسازی و نوسازی کشتی‌های با تناژ بالا بدون استفاده از حوض خشک توسط بالشتک‌های هوا و با تکنولوژی داخلی می‌کند.
بنابراین گزارش با الحاق کشتی سازی شهدای هفتم آذر به محدوده منطقه آزاد انزلی، امکان بهره گیری از مزایا و معافیت‌های قانونی منطقه آزاد انزلی برای واردات ماشین آلات و تجهیزات سنگین مورد نیاز این کارخانه فراهم شده و باتوجه به کمبود شدید فضا و زیرساخت‌های لازم جهت تعمیرات زیرآبی و نوسازی انواع کشتی‌ها در ساحل دریای خزر این تحول در روند تکمیل و توسعه و ارائه خدمات به متقاضیان این صنعت دریایی موثر خواهد بود.
این کشتی سازی که در زمینه نوسازی انواع کشتی‌ها و بازسازی و تعمیرات زیرآبی به دریانوردان و مالکان کشتی‌ها خدمات رسانی کند، در حال حاضر آمادگی پذیرش و خدمات رسانی به چهار فروند کشتی و توان ساخت کشتی‌های باری، تفریحی و حتی فایبر گلاس را در ابعاد مختلف دارد.
کشتی سازی شهدای هفتم آذر در ۹ فروردین ماه امسال با عملیات خروج از دریا و(داکینگ) کشتی وفا ۲که برای اولین بار در سواحل ایران و با روش بالشتک بیرون از آب اولین انجام گرفت به طور رسمی شروع به کار کرد. کشتی وفا ۲ با طول ۹۰ متر و عرض ۱۳ متر و آبخور چهار و دو دهم متر با ۴۲ سال سن، تحت پرچم ایران قابلیت حمل سه هزار تن بار را دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز