خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراثفرهنگی گیلان تاکید کرد؛

توجه بیشتر به میراثفرهنگی برای مقابله با جنگ نرم دشمنان ضروریست

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۲۹۷

طی مراسم تجلیلی مدال های قهرمانان گیلانی، فردین معصومی و جهانبخش عسکری در موزه ی رشت جای گرفت.

همزمان با گرامیداشت روز جهانی موزه، فردین معصومی، پهلوان کشتی و جهانبخش عسگری پهلوان وزنه برداری کشور، مدال ها و احکام قهرمانی خود را به موزه رشت اهداء کردند.

به گزارش ایلنا از رشت، رضا علیزاده در این مراسم ضمن اشاره به نامگذاری سال جاری به نام " میراثیادآوری " توسط شورای بین المللی بناها و محوطه های تاریخی(ایکوموس)، لزوم زنده نگه داشتن نام و نشان افتخارآفرینان گیلانی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: با توجه به سابقه فرهنگی کهن گیلان زمین و شهرت جهانی پهلوانان این دیار، شایسته است که در زمان حیات این عزیزان، از آنها تجلیل بعمل آید.

علیزاده به پیشنهاد ارزشمند اهدای مدال های قهرمانی به موزه رشت توسط فردین معصومی، کاپیتان سابق تیم ملی کشتی کشورمان اشاره کرد و افزود: این عمل فرهنگی توسط این پهلوان در طی بازدید ایشان از ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر نوروز امسال پیشنهاد شد و اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز با اشاره به سیاست های خود در راستای تکریم نام آوران گیلانی، بخوبی از آن استقبال نمود تا زمینه های لازم جهت ادامه اینگونه فعالیت ها استمرار یابد.

وی از اثرات مثبت مشارکت بخش خصوصی در امر اهدای گنجینه های ارزشمند خود به موزه های استان گفت و تصریح کرد: این اداره کل آمادگی دارد در راستای غنای هرچه بهتر موزه های استان و نیز شناساندن چهره های پهلوانان و قهرمانان استان، همکاری لازم را با مجموعه داران گرامی بعمل آورد تا همگان با فرهنگ پهلوان پرور این خطه بهتر آشنا شوند.

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از لزوم راه اندازی موزه های تخصصی در سطح استان گفت و خاطرنشان کرد: انجام این حرکت از جمله ی برنامه های در دستور کار این اداره کل به شمار می رود که زمینه را جهت پرداخت اصولی به مباحثفرهنگی استان بر اساس قواعد خاص موضوعات مربوطه فراهم می کند.

بحثجریان هویت بخشی موضوع مهم دیگری بود که علیزاده به آن اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به آگاهی بخشی های مقام معظم رهبری در زمینه شبیخون فرهنگی، لزوم توجه هرچه بیشتر به میراثفرهنگی برای مقابله با جنگ نرم دشمنان بیش از پیش احساس می شود اما متاسفانه طی سال های گذشته کمترین توجه و بیشترین آسیب را در این حوزه شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: با توجه به سابقه کهن مباحثفرهنگی در ایران و وجود حوزه تمدنی درخشان و می بایست تلاش جدی در معرفی ابعاد مختلف آن صورت گیرد.

علیزاده به وجود هزار و سی بنای تاریخی در استان گیلان اشاره کرد و افزود: اگرچه سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نقش پر اهمیتی در صیانت وحفاظت از میراثفرهنگی دارد، اما باید قدری پا را فراتر نهاد، موضوع جایگاه بخشی در حوزه میراثفرهنگی را عمومی تر نمود تا این موضوع به یک عزم ملی و احساس مسئولیت اجتماعی تبدیل شود.

وی در پایان ضمن تقدیر از جهانبخش عسگری و فردین معصومی، ابراز امیدواری کرد که انجام این حرکت فرهنگی ارزشمند بتواند آینده ی خوبی را در زمینه حفظ فرهنگ گیلان زمین رقم بزند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز