خبرگزاری کار ایران

دستور استاندار به فرمانداران و شهرداران؛

از تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی جلوگیری شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۷۴۳

صدور هرگونه مجوز یا پروانه ساخت و تأمین و واگذاری خدمات و تأسیسات زیربنایی مانند آب و برق و گاز و تلفن از سوی دستگاه‌های ذیربط در اراضی زراعی و باغ‌ها که به‌صورت غیرمجاز تغییر کاربری داده شده‌اند ممنوع است.

استاندار گیلان در نامه‌ای به فرمانداران و شهرداران ابلاغ کرد ضمن نظارت دقیق از تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی جلوگیری و با متخلفان برابر قانون برخورد کنند.
به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، در نامه محمدعلی نجفی با تاکید بر اینکه گیلان پایگاه تولید مرغوب‌ترین محصولات کشور است آمده: به دلیل سودجویی افراد متخلف در خرید اراضی کشاورزی و ساخت‌ و سازهای غیرمجاز تغییر کاربری‌ها آفت اصلی این زمین‌هاست.
نماینده عالی دولت در گیلان تاکید کرده است: صدور هرگونه مجوز یا پروانه ساخت و تأمین و واگذاری خدمات و تأسیسات زیربنایی مانند آب و برق و گاز و تلفن از سوی دستگاه‌های ذیربط در اراضی زراعی و باغ‌ها که به‌صورت غیرمجاز تغییر کاربری داده شده‌اند ممنوع است.
در این ابلاغیه با اشاره به مقرارت ماده ۳ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها خاطرنشان شده است: به همین منظور لازم است جهت رعایت قوانین موجود و جلوگیری از تغییرکاربری‌های غیرمجاز نظارت کامل در این راستا صورت پذیرد و با متخلفان برابر ضوابط قانونی برخورد لازم به‌عمل آید.
گفتنی است برابر اصلاحیه ماده ۳ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها مصوب سال ۱۳۸۵ مجلس شورای اسلامی متخلفان تغییر کاربری اراضی کشاورزی به قلع و قمع بنا، پرداخت جزای نقدی از یک تا سه برابر بهای اراضی زراعی و باغ‌ها به قیمت روز زمین با کاربری جدید که مورد نظر متخلف بوده است و در صورت تکرار جرم به حداکثر جزای نقدی و حبس از یک ماه تا شش ماه محکوم خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز