خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان تاکید کرد:

اجازه نخواهیم داد زمینهای کشاورزی بدون آب بماند

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۳۹۵

باید با مدیریت صحیح آب اجازه ندهیم حتی یک متر ازاراضی شالیزاری کشاورزانی که به ما اعتماد کردند و زودترخزانه و شخم زدند بدلیل کم آبی بدون کشت بماند.

کارگروه تأمین آب کشاورزی عصر امروز به ریاست استاندار گیلان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت؛ محمد علی نجفی در این نشست با بیان اینکه اهمیت شالیزارهای گیلان برکسی پوشیده نیست افزود: برنج در استان گیلان از لحاظ کیفیت مقام اول و از لحاظ کمیت مقام دوم را در کشور به خود اختصاص داده است که این خود نشان از اهمیت این محصول مهم و استراتژیک است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه حرکت خوب و جدی در بحثچای آغاز گردیده و اعتبار خوبی برای این محصول اختصاص یافته است افزود: باید در بخش برنج حرکت جمعی بیش از پیش توسط مسئولین امر شکل گیرد تا بتوانیم از مظلومیت این محصول مهم و استراتژیک بکاهیم.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت: باتوجه به وجود ۲۳۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری برنج در استان متأسفانه در این بخش شاهد مظلومیت هایی هستیم که باید نسبت به این مهم اهتمامی بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: بخش قابل توجهی از اشتغال استان در بخش کشاورزی و برنج استان وجود دارد که باید مسئولین امر نسبت به این مهم از حساسیت و توجه ویژه ای برخوردار باشند.

استاندار گیلان از نشاء کاری حدود ۳۰ درصدی از اراضی استان خبرداد و افزود: تاکنون حدود ۹۷ درصد معادل ۲۳۰۰۰۰ هکتار ار اراضی شالیزاری استان شخم اول صورت گرفته است و برای حدود ۹۸ درصد از اراضی شالیزاری استان خزانه های برنج احداثشده است.

نجفی بابیان اینکه قطعا " باحضور فرمانداران و کلیه مسئولین امر سال زارعی پیش رو را با موفقیت پشت سرخواهیم گذاشت افزود: باید با مدیریت صحیح آب اجازه ندهیم حتی یک متر ازاراضی شالیزاری کشاورزانی که به ما اعتماد کردند و زودترخزانه و شخم زدند بدلیل کم آبی بدون کشت بماند.

وی با بیان اینکه باید فضایی را مهیا کنیم تا کشاورزان عزیز بدون دغدغه و نگرانی و با آرامش خاطر وارد مزارع شالیزاری خود شوند افزود: با تدبیر مدیریت صحیح و برنامه ریزی اصولی و حضور جدی و شبانه روزی سال زارعی خوب و بدون دغدغه ای را برای کشاورزان مهیا کنیم و نباید اجازه دهیم کشاورزان عزیز کمترین ضرری را متحمل شوند.

درادامه این نشست هریک از اعضاء به ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته در راستای مدیریت تعدیل اثرات کم آبی بر زراعت برنج در سال زراعی جاری پرداختند و با رهنمود و دستورات استاندار گیلان و تصمیمات لازم در هربخش اتخاذ شد.


نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز