خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خبر داد:

تکریم معلم، تکریم همه خوبی‌هاست

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۸۶۲

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت؛ در سال جاری ۵۰۰نفر از نیروهای آموزش و پرورش بازنشست می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در جمع بیش از ۵۰۰ نفر از فرهنگیان نمونه استان گیلان، تکریم و تجلیل از معلمان را، تکریم همه خوبی‌ها دانست.
به گزارش ایلنا از رشت، مهدی حاجتی در همایش تجلیل از معلمان نمونه گیلان درمجتمع فرهنگیان دهکده ساحلی بندر انزلی، ضمن اشاره به جایگاه والای معلمان، پیشاپیش هفته بزرگداشت مقام معلم را به همه معلمان تبریک گفت و اظهار داشت: سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه وزارت آموزش و پرورش معرفی شده است و تنظیم نقشه راه توسط این وزارت، می‌تواند در این مسیر اثرگذار باشد.
وی با اشاره به نامگذاری سال «فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی»، افزود: آموزش و پرورش گیلان، به دنبال سیاست‌های دولت تدبیر و امید، با تمام توان در راستای اعتلای فرهنگ در استان حرکت می‌کند.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه با تکیه بر خرد جمعی در آموزش و پرورش می‌توان تحولات اساسی را رقم زد، گفت: چراغ راه ما در این مسیر، سیاست ‌گذاری‌های وزارت آموزش و پرورش است.
وی در ادامه به مشارکت همگانی در بالابردن سطح آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش اشاره نمود و گفت: اولین قدم در ایجاد مشارکت، ایجاد نگرش مطلوب در میان مدیران است و محور مشارکت پذیری، اعتماد به مردم است.
حاجتی به کارگیری نظرات کار‌شناسان و نیروهای ماهر در ارتقای سطح آموزشی را مورد تأکید قرارداد و خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش استان گیلان، جلسات هم اندیشی با صاحبان فکر و ایده، به صورت مستمر برگزار می‌شود و از نظرات و آراء آنان در پیشبرد اهداف عالیه آموزش و پرورش استفاده مطلوب می‌گردد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان از شوراهای آموزش و پرورش و مجمع خیرین مدرسه ساز به عنوان بهترین مصداق‌های مشارکت همگانی نام برد.
حاجتی با بیان اینکه توسعه مشارکت در امر فرهنگ، مربوط به یک گروه خاص نیست، افزود: همه کسانی که از منافع آموزش و پرورش بهره‌مند می‌شوند باید در این راه گام بردارند.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تأکید بر اینکه بهترین شکل ساماندهی نیروی انسانی باید در آموزش و پرورش شکل گیرد، تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری، اجرای نظام ۳-۳ - ۶ دراستان گیلان و افزایش یک کلاس در مقطع ابتدایی، هزار نفر کمبود نیرو ایجاد کرد و کم کردن یک کلاس متوسطه هزار نیرو مازاد بر نیاز شد اما مدیران کارآمد ما توانستند با تدبیر این مشکل را مرتفع نمایند.
وی در ادامه از بازنشستگی ۵۰۰نفر از نیروهای آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید خبر داد.
حاجتی سپس به دو پروژه عمرانی نیمه تمام آموزش و پرورش گیلان اشاره کرد و گفت: تنها استخر شنای مختص فرهنگیان در شهر رشت به دلیل بارش برف شدید در سال ۸۳تخریب شد و تاکنون ساخت مجدد صورت نگرفته است.
وی همچنین ساخت سالن همایش هزارنفره‌ای که از بودجه دو منطقه خمام و خشکبیجاردر ۱۷ سال پیش با مبلغ ۱۰ میلیون تومان آغاز به ساخت شد و تاکنون تنها ۶۵درصد از آن پیشرفت داشته است را مورد اشاره قرار داد و افزود؛ متاسفانه ۳۵درصد دیگر آن تاکنون تامین اعتبار نگردیده است.
حاجتی در این زمینه، خطاب به دکتر فانی مقام عالی وزارت آموزش و پرورش گفت: امیدواریم با عنایت ویژه ایشان که به امور رفاهی فرهنگیان توجه خاص دارند، در کنار سایر موارد به این پروژه‌ها به عنوان پروژه ملی نگاه کنند و اهتمام لازم در جهت پیشبرد این طرح‌ها را مبذول دارند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان، اظهار داشت: تجلیل از مقام معلم باید در جامعه نهادینه شود و به صورت فرهنگ درآید.
وی در پایان سخنان خود اشاره نمود: امیدواریم با توجه به گذران سختی هادر سال ۹۲، سال ۹۳ سالی پربار و بهتر برای فرهنگیان ما باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز