خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان در جمع جامعه بهداشتی استان:

آلودگی زباله ها و پسماند سلامت مردم گیلان را به خطر انداخته است

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۲۸۹

یکی از آسیب های جدی که شهرها و روستاهایمان را تهدید می کند، زباله ها و پسماندها است که می طلبد در این بخش تدبیر جدی متولیان بهداشت و درمان، محیط زیست و ورزش را داشته باشیم.

همایش گرامیداشت هفته سلامت با حضور استاندار گیلان برگزار شد
به گزارش ایلنا از رشت؛ محمد علی نجفی در این همایش گفت: هفته سلامت گویای حرکتی جدی، رشد و بالندگی به سمت افزایش سلامت جامعه است.
وی سلامت را از شاخص های مهم توسعه استان دانست و افزود: توسعه ای پایدار خواهد بود که براساس توسعه انسانی باشد.
استاندار گیلان با بیان اینکه سلامت روان پیش نیاز سلامت خانواده و جامعه است اظهار داشت: برای اینکه انسان های سالمی در بستر خانواده داشته باشیم نیازمند مراقبت های ویژه روانی و معنوی هستیم.
نجفی با اشاره به اینکه خود مراقبتی مورد توجه در جامعه باشد گفت: باید استراتژی ها و اقدامات لازم برای ارتقای سلامت و توسعه در اولویت های مسئولین استان باشد.
نماینده عالی دولت در گیلان در بخش دیگری از سخنانش به برخی مشکلات زیست محیطی در استان که سلامت مردم را به مخاطره انداخته اند اشاره کرد و افزود: یکی از آسیب های جدی که شهرها و روستاهایمان را تهدید می کند، زباله ها و پسماندها است که می طلبد در این بخش تدبیر جدی متولیان بهداشت و درمان، محیط زیست و ورزش را داشته باشیم.
نجفی ادامه داد: تازمانی که رودخانه های ما آلوده است و آبهای سطحی درشهرها جمع آوری نشود، بیمارستان های ما همچنان پراز بیمار خواهند بود.
وی تأکید کرد: زیبنده این استان نیست که فرصت های زیبایی طبیعت برخوردار نباشد و مسئولان وظیفه دارند فضای جامعه را پاک و عاری از هرگونه مشکلی نگه دارند.
استاندار گیلان گفت: جذب مشارکت همه بخشهای استان در توسعه سلامت یک امر ضروریست.
نجفی با بیان اینکه گیلان دارای رتبه هفتم از نظر تعداد پزشکان در کشور است، خواستار افزایش تعداد تخت های بیمارستانی و آزمایشگاه ها در استان شد و گفت: توریست درمانی باید هرچه بیشتر در گیلان گسترش یابد و در ارتباط با کشورهای دیگر به این مسئله توجه خواهد شد.
وی اضافه کرد: با همه تلاشهایی که در سال های گذشته صورت گرفته است اما متأسفانه هنوز جایگاه استان در امر سلامت در کشور مطلوب نیست که باید تلاش کنیم این جایگاه ارتقا یابد.
استاندار گیلان با تأکید برفرهنگ سازی در امر سلامت گفت: نقش برخی دستگاه ها از جمله آموزش و پرورش در این مسئله بسیار مهم است و باید چگونه زیستن را از مهد کودک و مدرسه به فرزندانمان آموزش دهیم.
وی به تقویت زیرساختهای بهداشتی و درمانی در استان اشاره کرد و افزود: باید تلاش شود تا هرچه سریعتر بیمارستان هایی که در برخی شهرستان های استان نیمه کاره هستند به بهره برداری برسد.
نجفی با بیان اینکه تاکید رهبری معظم انقلاب و ریاست جمهور بر ارتقای معیشت مردم اظهار داشت: امسال ۱۰ هزار میلیاردتومان به بخش بهداشت و درمان در کشور اختصاص یافته است.
وی همچنین به اجرای قانون مرحله دوم هدفمندی یاراانه ها اشاره کرد و گفت: دولت بخش اعظمی از در آمد های حاصل از این مرحله را دربخش بهداشتی و درمانی کشور هزینه خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز