خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار و شهردارآستراخان روسیه؛

رشت و آستراخان خواهرخوانده شدند

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۲۷۶

قرار گرفتن فرودگاه بین المللی رشت در حوزه منطقه آزاد انزلی موجب رشد حضور توریست از آستراخان به مدت دو هفته بدون روادید در گیلان می شود.

رشت و آستراخان با امضای تفاهمنامه ای خواهرخوانده شدند.
به گزارش ایلنا از رشت از رشت، عصر امروز مراسم امضای تفاهمنامه همکاری بین شهرهای رشت و آستراخان با سفرهیئت بزرگ تجاری و اقتصادی آستراخان روسیه به این استان برگزار شد.
محمدعلی نجفی به بازدید هیئت تجاری و اقتصادی آستراخان روسیه از توانمندی‌های گیلان اشاره کرد و افزود: هیئت مذکور از بخش‌های تولیدی، گردشگری و صنایع غذایی در استان بازدید می‌کنند.
استاندار گیلان مسیر دریایی، جاده‌ای و نواحی صنعتی و منطقه آزاد را از جمله قابلیت‌های استان در سرمایه‌گذاری‌های مشترک خواند و یادآور شد: کریدور شمال جنوب و شرق غرب در توسعه همکاری‌های دوجانبه نقش مهمی دارد.
نجفی قرار گرفتن فرودگاه بین المللی رشت در حوزه منطقه آزاد انزلی را موجب رشد حضور توریست از آستراخان به مدت دو هفته بدون روادید در گیلان دانست و بیان داشت؛ کمیته های فی مابین از حالت تشریفاتی عملیاتی تغییر وضعیت دهد.
وی ارتباط بیشتر گیلان و آستراخان و حضور فعال تر بخش خصوصی در استان را موجب رونق اقتصادی هر دو کشور دانست و افزود؛ تقویت حوزه گردشگری می تواند موجب رشد پروازهای فرودگاه رشت گردد.
نجفی با بیان اینکه بستر مناسب سرمایه‌گذاری در گیلان فراهم شده است، تصریح کرد: وجود بنادر توسعه یافته و مسیر دریایی در ارتقای همکاری بین استان‌های آستراخان و گیلان تاثیرگذار است.
وی سفر هیئت تجاری و اقتصادی آستراخان را سبب بهبود روابط اقتصادی بین گیلان و روسیه دانست و بیان کرد: گسترش روابط فرهنگی، مذهبی و جغرافیایی گیلان و آستراخان بزرگ‌ترین عامل نزدیکی و تعامل سازنده بین طرفین است.
استاندار گیلان بر همکاری در زمینه فرهنگی تاکید کرد و گفت: رسانه‌های محلی گیلان و آستراخان می‌تواند یکی از پایه‌ها و محورهای مذاکرات باشد.
استاندار گیلان تقویت صادرات گل از گیلان و مازندران به آستراخان از طریق کشتی و پرواز را راه مهمی برای توسعه صادرات و تقویت اقتصادی استان عنوان نمود وافزود؛
تفاهمنامه خواهرخواندگی کلانشهررشت و آستراخان توسط محمدابراهیم خلیلی شهردار رشت و ایرینا یوگورووا سرپرست شهرداری آستراخان امضا شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز