خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان؛

۷۵۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد سفیدرود ذخیره‌سازی شده است

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۰۷۰

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت؛ ۷۵۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد سفیدرود ذخیره‌سازی شده است

ایلنا: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از ذخیره‌سازی ۷۵۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد سفیدرود خبر داد.
به گزارش ایلنا از رشت، سیف‌الله آقابیگی گفت: کانال چپ سد سنگر برای شخم شالیزارها آب‌گذاری شده است.
وی از ذخیره‌سازی ۷۵۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد سفیدرود خبر داد و بیان داشت: ۲۵۰ میلیون متر مکعب نسبت به مدت مشابه سال گذشته آب پشت سد سفیدرود کاهش داشته است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان به مجموع اقدام‌های انجام شده برای تامین آب اراضی کشاورزی استان در سال جاری اشاره کرد وتصریح کرد: بیش از سه کیلومتر از نهر سنتی چهارده جوب در آستانه‌اشرفیه لایروبی شده است.
وی با اشاره به مشکل کم‌آبی استان در سال جاری، افزود: امسال کشاورزان با استفاده از آب باران شالیزارها را سریع‌تر شخم بزنند.
آقابیگی با بیان اینکه ۱۱ کیلومتر کانال سنتی آبرسانی منطقه چهارده آستانه‌اشرفیه لایروبی شده است، افزود: سیفون دوتایی کانال منشعب از کانال راست سنگر پاکسازی شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با تاکید بر آمادگی این شرکت به منظور ارائه خدمات به کشاورزان، گفت: بیش از ۱۰۰ کیلومتر از انهار اصلی شهرستان‌های رودسر و لنگرود با استفاده از ۱۲ دستگاه بیل مکانیکی و یک دستگاه بلدوزر لایروبی شده است.
وی ساخت و نصب چهار دستگاه دریچه آبگیری کانال منطقه چهارده آستانه‌اشرفیه را از جمله اقدام‌ها برای تامین آب اراضی کشاورزی در این شهرستان عنوان کرد و اظهار داشت: سردهنه‌سازی و آب‌گذاری چهارده جوب در هفته نخست فروردین جاری انجام شده است.
آقابیگی از بازسازی تمام سردهنه‌های خاکی شهرستان‌های املش، لنگرود و رودسر خبر داد و افزود: ایستگاه‌های پمپ آب و چاه‌های موجود در شهرستان‌های مذکور بازرسی شده و پس از برطرف شدن مشکل دوباره راه‌اندازی شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز