خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان در بازدید از سد سفیدرود:

کشاورزان برای شخم اول منتظر رهاسازی آب سد سفیدرود نباشند

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۹۰۷

استاندار گیلان در بازدید از سد سفیدرود گفت: کشاورزان برای شخم اول منتظر رهاسازی آب سد سفیدرود نباشند.

اینا: استاندار گیلان از سد سپید رود بازدید نموده و در جریان اقدامات و تمهیدات شرکت آب منطقه‌ای گیلان در خصوص ذخیره سازی آب سد سپید رود برای کشاورزی گیلانی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از رشت محمد علی نجفی در نشست ستاد هماهنگی مدیریت آب استان که درحاشیه بازدید از سد سفیدرود در منجیل برگزار شد گفت: همانگونه که کشاورزان گیلانی در جریانند به علت خشکسالی در حوضه آبریز این سد، نگرانی‌های جدی وجود دارد که باید با مدیریت صحیح مصرف آب وهمیاری وهمکاری بین مردم ومسولان این کم آبی کشاورزی را پشت سر بگذاریم.
وی افزود: هم اکون میزان ذخیره آب سد سفیدرود به ۶۵۰میلیون مترمکعب رسیده است که این میزان از حجم ذخیره آب به خوبی نشاندهنده ضرورت صرفه جویی در مصرف آب است.
استاندار کیلان با اشاره به اینکه حدود نیمی از شالیزار‌ها شخم اول خورده است تصریح کرد؛ ازبرنجکاران می‌خواهم برای شخم اول شالیزار‌ها از آب موجود در مزارع، آب بندان‌ها، روان آبهای سطحی ونزولات جوی حد اکثر استفاده را بکنند ومنتظر رهاسازی آب سد سفیدرود نباشند.
وی بیان داشت: در صورت صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی و اقدامات آب منطقه‌ای وجهاد کشاورزی با همکاری فرمانداران موجب ذخیره آب سد برای مراحل بعد از شخم اول خواهد شد.
گفتنی است در این بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی، نماینده مردم رودبار، فرماندار شهرستان، مدیر عامل آب منطقه‌ای، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت، رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز استاندار گیلان را همراهی می‌کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز