خبرگزاری کار ایران

معاون شیلات گلستان خبرداد:

آغاز فصل صید ماهیان استخوانی در سواحل استان گلستان

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان گلستان از آغاز فصل صید ماهیان استخوانی از سواحل دریای خزر در این استان خبرداد.

به گزارش‌ایلنا به‌ نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل شیلات گلستان، محسن یحیایی با بیان اینکه فصل صید از امروز آغاز و تا فروردین ماه 96 ادامه خواهد داشت، افزود: در استان گلستان 1420 نفر صیاد پره در قالب 21 تعاونی صیادی و توسط 150 فروند شناور اقدام به صید ماهیان استخوانی از سواحل دریای خزر در استان گلستان می‌کنند.
 
وی با اشاره به مکان فعالیت این شرکت تعاونی‌ها در سواحل استان تصریح کرد: صیادان پره استان در مناطق میانکاله، خواجه نفس و گمیشان در جایگاه‌های تعیین شده اقدام به صید انواع ماهیان دریایی می‌کنند.
 
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان گلستان درباره مدت زمان پره‌کشی روزانه تعاونی‌های صید پره اظهار داشت: مدت زمان پره‌کشی همه تعاونی‌ها از طلوع آفتاب آغاز و در منطقه گمیشان تا ساعت 21 و در منطقه میانکاله تا ساعت 23 ادامه دارد و عمده صید صیادان در این زمان گونه‌های مختلف اعم از سفید، کفال و کپور است.
 
یحیایی با اشاره به اقدامات اداره کل شیلات گلستان برای بهبود وضعیت صید ماهیان استخوانی و کمک به افزایش درآمد جامعه صیادی استان اظهار کرد: امسال بیش از 42 میلیون قطعه انواع بچه ماهیان استخوانی توسط اداره‌کل شیلات استان تولید شده که از این میزان بیش از 40 میلیون برای رهاسازی در آب‌های استان گلستان و بقیه این میزان به استان‌های دیگر برای رهاسازی منتقل شد.
 
معاون صید و صیادی اداره کل شیلات گلستان درباره میزان صید ماهیان استخوانی در فصل صید 94 - 95 یادآور شد: در فصل صید سال گذشته 830 تن انواع ماهیان استخوانی در استان صید شده که از این میزان سفید 394 تن، کفال 367 تن ، کپور 33 تن و دیگر گونه ها 36 تن را شامل شد.
 
وی افزود: در سال 95 حدود 1220 نفر صیاد در قالب 18 شرکت تعاونی در استان به فعالیت صیادی اشتغال داشته و فعالیت 3 شرکت تعاونی به علت نامناسب بودن جایگاه پره‌کشی در فصل صید سال جاری متوقف شده است.

کد خبر : ۴۱۷۸۰۸