خبرگزاری کار ایران

معاون فرمانداری گرگان:

80 درصد از تخلفات اینترنتی در حوزه اقتصادی گزارش می‌شود

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری گرگان گفت: در حال حاضر حدود هشتاد درصد از تخلفات اینترنتی در حوزه اقتصادی و مالی گزارش می‌شود و لزوم مدیریت صحیح این حوزه را بیش از پیش ضروری می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری گرگان، "سیدمحسن کاظمی" اظهار داشت: این جلسه به منظور بررسی آخرین اقدامات پیشگیرانه ادارات عضو در راستای کاهش و کنترل تخلفات در حوزه فضای مجازی و جعل اسناد تشکیل شد.

کاظمی گفت: سوءاستفاده‌هایی که امروزه توسط برخی متخلفان در برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های بانکی افراد انجام می‌شود و به عنوان نمونه با طراحی بانک مجازی یا به اصطلاح فیشینگ از مشتریان بانک‌ها کلاهبرداری اینترنتی می‌کنند، موجب شده تا حساسیت این موضوع نزد متولیان امر دوچندان شده و تلاش کنند تا علاوه بر ارتقاء سیستم‌های امنیتی بانک‌ها و موسسات مالی، بر گسترش دامنه اطلاع رسانی به آحاد مردم با شگردهای مختلف بی‌افزایند.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری اظهار کرد: تشکیل جلسات این‌گونه فرصت مغتنمی است تا کارشناسان فن از ادارات و نهادهای مختلف ضمن هم‌اندیشی و طرح نقاط ضعف و قوت، راهکارهای لازم جهت رفع نقائص را پیشنهاد کنند.

وی موضوع بازار یابی‌های شبکه‌ای و عضویت برخی افراد به ویژه جوانان در سطح شهرستان را نیازمند نظارت بیشتر جهت پیشگیری از انحراف و تخلف عنوان کرد و از ادارات متولی خواست تا با تعامل با دستگاه‌های امنیتی و فرمانداری بر این موضوع مدیریت کنند تا شاهد شکل گیری مجدد شرکت‌های هرمی نباشیم.

کد خبر : ۴۰۸۷۹۰