خبرگزاری کار ایران

استاندار گلستان

دانش بنیانی باید تبدیل به شاخص همه تولیدات استان شود

استاندار گلستان با تاکید بر دانش بنیانی به عنوان یکی از سرفصل‌های اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: دانش بنیانی باید به عنوان شاخصی برای تمام تولیدات استان مطرح شود و در این راه دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری باید همکاری لازم را با واحدهای صنعتی و تولیدی داشته باشند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری استان گلستان، حسن صادقلو در پنجمین جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان، تصریح کرد: زیر ساخت‌ها در اقتصاد مقاومتی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در نقشه راه اقتصاد مقاومتی استان مسیر دقیق حرکتی خود را مشخص کنیم.

وی با اشاره به دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت برای خروج از بحران 7500 واحد صنعتی کشور، گفت: سهم گلستان در این میان 317 واحد صنعتی با اختصاص تسهیلات 422 میلیارد تومان و یارانه 22 میلیارد تومان است که باید در راستای مصوبات ملی ، اقدامات استانی خود را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه باید اقدامات استان در اقتصاد مقاومتی را برجسته کنیم، خاطر نشان کرد: یکی از زوایای اقتصاد مقاومتی حفظ و افزایش امید است و براین باوریم که با تدبیر و امید می توان حجم صادرات استان را افزایش داد.

استاندار گلستان شیوه‌نامه اجرایی اقتصاد مقاومتی استان را پراهمیت دانست و افزود: 5 کمیته حمایت از درون‌زایی، تامین و تخصیص منابع، عدالت بنیانی و توسعه اقتصاد مردمی، استقرار و توسعه تولیدات و خدمات دانش‌بنیان و توسعه برون‌زایی و جذب سرمایه‌گذاران خارجی که در این شیوه‌نامه آمده می‌تواند ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان را یاری کند.

صادقلو در این جلسه که به بررسی فهرست پروژه‌های اولویت‌دار وزارت صنعت، معدن و تجارت پرداخته شد، یادآور شد: دبیرخانه اقتصاد مقاومتی باید مباحث کشوری را رصد کند و موضوعات استانی را پیگیری نماید و گزارش اقدامات استانی را به مرکز ارسال کند.

وی در پنجمین جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان سخن می‌گفت، تصریح کرد: باید کتابچه اقتصاد مقاومتی استان در موضوع صنعت تهیه شود و در جلسه آتی نیز برش استانی جهاد کشاورزی مشخص شود.

همچنین در این جلسه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ضمن ارائه شیوه نامه اجرایی اقتصاد مقاومتی جهت تصویب در قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان، گفت: در این شیوه‌نامه کمیته‌ها و شرح وظایف آنها مشخص شده و امیدواریم با این شیوه‌نامه بتوان در مباحث اقتصاد مقاومتی استان تسریع ایجاد کرد.

پیشقدم افزود: ما در ستاد اقتصاد مقاومتی باید به اقدامات خاص و فرا دستگاهی توجه داشته باشیم و با استخراج موضوعات اقتصاد مقاومتی، راه‌های میانبر را برای تحقق اهداف آن جستجو کنیم.

همچنین در این جلسه قوانلو مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان گزارشی از برش استانی وزارت خانه متبوع خود ارائه کرد و گفت: سهم صادرات از گمرکات استان باید در سال 95 به 407 میلیون دلار برسد که با توجه رویکردهای دولت تدبیر و امید این رقم حاصل خواهد شد.

لازم به ذکر است در پنجمین جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان گلستان مدیران دستگاه‌های اجرایی به ارانه نقطه نظرات خود درباره شیوه‌نامه اجرایی اقتصاد مقاومتی استان و نیز فهرست پروژه های اولویت دار وزارت صنعت معدن و تجارت گلستان پرداختند.

کد خبر : ۳۷۵۵۴۹