خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

۲ هزار و ۴۷۰ تخت بیمارستانی امسال تحویل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۴۳۷

هم اکنون بدون استثنا در تمام کشور پروژه های بیمارستانی در دست ساخت است به طوری که در مراکز استان های بزرگ و تهران بیمارستان هایی با۷۰۰ - ۸۰۰ تخت و در مناطق دورافتاده و دسترسی کم، بیمارستان هایی با ۳۵ تخت در دست ساخت است که نقش اورژانس و خدمات دهی اولیه را دارند و از آنجا به بیمارستان های مرجع ارجاع داده می شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی گفت: دو هزار و ۴۷۰ تخت بیمارستانی امسال تحویل می شود که در ارتقای شاخص های فیزیکی بهداشتی مناطق، بسیار موثر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر گز، " محمد جعفر علیزاده " در حاشیه بازدید از بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی شهرستان بندرگز در مصاحبه با خبرنگاران، افزود: همچنین با توجه به اجرای طرح تحول سلامت و نگاه دولت به مقوله سلامت، این زیرساخت ها برای دستیابی دولت به اهداف نهایی سلامت نقش بسیار موثر دارد.

وی ادامه داد: طبق قانون بودجه سال ۹۳، هم اینک ۱۳۹ بیمارستان با حدود ۲۴ هزار و ۲۰۰ تخت در کشور در دست اجراست.

وی با اشاره به اینکه ساخت بیمارستان ها اولویت بندی شده است، اظهارکرد: از ۱۳۹ بیمارستان درحال ساخت، ۲۰ بیمارستان قبلا تحویل شده و در مرحله پرداخت مطالبات و کنترل نهایی قرار دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۸ بیمارستان نیز هدفگذاری شده که به شرط تحقق اعتبارات در سال ۹۳ به نتیجه رسید.

علیزاده افزود: تاکنون حدود ۹ بیمارستان با ۱۰۶۰ تخت تحویل شده و تعدادی از بیمارستان ها نیز مانند بیمارستان بندرگز، مراحل نهایی ساخت را طی می کنند که تا آخر سال تحویل می‌شوند.

وی، آمار بیمارستان های تحویل شده و در حال تحویل را، رقم خوبی بیان کرد و گفت: هم اکنون بدون استثنا در تمام کشور پروژه های بیمارستانی در دست ساخت است به طوری که در مراکز استان های بزرگ و تهران بیمارستان هایی با۷۰۰ - ۸۰۰ تخت و در مناطق دورافتاده و دسترسی کم، بیمارستان هایی با ۳۵ تخت در دست ساخت است که نقش اورژانس و خدمات دهی اولیه را دارند و از آنجا به بیمارستان‌های مرجع ارجاع داده می‌شوند.

در این بازدید، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان، فرماندار و بخشدار مرکزی و شماری دیگر از مسوولان شهرستانی، معاون وزیر راه و شهرسازی را همراهی می‌کردند.

بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی بندرگز هم اکنون ۹۲.۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و دارای پلی کلینیک های فوق تخصصی و چهار بخش تخصصی داخلی، زنان و زایمان، کودکان و اطفال و جراحی و اتاق های عمل زنان، اصلی و سرپایی برای بخش اورژانس و بخش های مراقبت های ویژه CCU و ICU است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این بازدید قول مساعد داد که این بیمارستان جزو پروژه هایی است که امسال به اتمام می رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز